Dagelijks scrollen computergebruikers gemiddeld door 96 meter content en krijgen ze meer dan 4.000 advertenties te zien. Dat we overspoeld worden, daar zijn we ons al langer van bewust. Maar wist je dat slechts 5% van de ontvangers van marketingacties effectief direct interesse toont? En dat van die 5% liefst 98% geen enkel spoor achterlaat? De kans dat een mogelijke koper zelf contact opneemt is dus een povere 0,001%. Hoe kun je die andere 95% opvangen en engageren? De tracking tool Leadinfo zorgt er steeds beter voor dat business-to-business leads niet langer door je vingers glippen.

Succesvol leads genereren

Leadinfo is een innovatieve tracking tool voor bedrijven met B2B-klanten en kan geïnstalleerd worden op elke website. Omdat de tool het IP-adres van elke sitebezoeker koppelt aan een database van meer dan 220 miljoen bedrijven biedt het allerlei inzichten en kun je het gedrag van die sitebezoekers tracken. Zo ontdek je onder meer hun:

  • Bedrijfsomschrijving
  • Locatie
  • Sector
  • Aantal medewerkers
  • Financiële gegevens
  • Contactinformatie
  • Bezochte pagina’s, tijd doorgebracht op je website, en hoe ze er terechtkwamen
  • Mailadressen van relevante personen
  • LinkedIn-profielen van medewerkers

Al die gegevens worden in een intuïtief en overzichtelijk dashboard weergegeven dat je eender wanneer kunt raadplegen. En dat alles gebeurt bovendien GDPR-compliant!

Leadinfo
Een screenshot uit het dashboard van Leadinfo

Maak klanten van je sitebezoekers

De sterkte van Leadinfo is dat het informatie verschaft over de bedrijven van je sitebezoekers. Je zult die leads niet meteen converteren, maar je kunt met die informatie wel:  

  • In real time hun bezoek meevolgen
  • Automatische leadscoring krijgen
  • Lead-gen formulieren instellen
  • Integreren met jouw CRM
  • Triggers instellen (met labels en e-mailrapportering)
  • Google Ads integreren
  • Retargeting doen op Linkedin
  • Data exporteren

Omwille van de GDPR-regelgeving mag je geen exacte persoonsgegevens ontvangen. Maar je komt wel te weten waarin het desbetreffende bedrijf interesse toont. Dus kun je via verschillende kanalen de persoon binnen het bedrijf benaderen die volgens jou de beslissingen neemt voor jouw product of dienst. Je kunt ze vooraf vastleggen aan de hand van persona’s en de customer journey. Je weet dus exact waar je lead naar keek en kunt zo goed inspelen op de ‘pains’ of de behoeften van de potentiële klant. Dit lauw prospecteren heeft 20% slaagkans terwijl dat bij koud prospecteren maar 2% is. Dat loont toch de moeite, niet? Als je weet wie ze zijn en waarin ze interesse hebben weet je ook hoe je hen het best kunt aanspreken.

Nieuwe features blijven komen

Als snelgroeiende start-up werd Leadinfo opgericht met de mindset van een growth hacker. Het bedrijf werkt continu aan optimalisaties en het implementeren van nieuwe features. Ook de drie meest recente features maken de tool steeds performanter:

  • Leadinfo Autopilot: Volg automatisch je leads op, rechtstreeks vanuit Leadinfo
  • Audience Match: Identificeer eenvoudig bezoekers die overeenkomen met jouw ideale klantprofiel
  • LinkedIn Ads-integratie: Stuur je websitebezoekers direct naar jouw LinkedIn-doelgroepen voor retargeting-campagnes

Ben je benieuwd wat Leadinfo voor jouw bedrijf kan opleveren? Vraag via maxim@brandstrategists.be een gratis proefperiode van 14 dagen en bespreek de mogelijkheden. Interesse om de tool te installeren? Leadinfo bepaalt de licentiekost op basis van unieke leads en start vanaf €49 per maand. De tarieven vind je hier.

leadinfo certified partner
Comma, brand strategists is a Certified Leadinfo Partner