Twee jaar geleden wisselde comma, brand strategists expertise uit met de Malawiaanse theeproducent Satemwa. Een initiatief in samenwerking met vzw Exchange & Lara Donners rond Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Employee Engagement.
Dit duurzaam traject nam een onverwachtse, inspirerende wending. Het merk Tiyi kwam tot leven – 3 heerlijke specialty teas met een warm hart voor Malawi.

Duurzaam uitwisselingstraject
Exchange koppelt als ‘global expertise network’ beloftevolle, Afrikaanse ondernemers en Belgische bedrijven aan elkaar. De vzw maakt zo kenniswerving mogelijk voor Zuiderse entrepreneurs in volle groei.
Het resultaat? Een boost in de lokale werkgelegenheid en de regionale welvaart. comma, brand strategists schreef in dat kader mee aan het inspirerend verhaal voor Satemwa Tea Estate, een Malawiaanse theeproducent.

Samen sterk
Het familiebedrijf Satemwa telt maar liefst 1700 medewerkers. In de stap richting schaalvergroting stond het bedrijf voor een heuse uitdaging: zich sterk en zelfstandig opstellen ten opzicht van de internationale theemarkten om te krijgen waar ze recht op hebben. comma, brand strategists stapte mee in die uitdaging.
Wist u dat in vele gevallen de producent namelijk maar 3 tot 5% van de totale opbrengst overhoudt?
Een nieuwe wending
Waar Satemwa zich eerst vooral op bulk thee focuste, hielpen comma en Exchange hen de stap zetten richting de specialty theemarkt. Een nieuwe markt betreden doet u goed voorbereid. comma, brand strategists organiseerde daarom een positioneringsworkshop met het oog op de benadering van de Europese afzetmarkt.

Onze strategen ondersteunden Satemwa hier bij het opzetten van een grondig marktonderzoek, een sterke product-markt-matrix en een doordacht marketingplan. Op die manier definieerden we de Europese positionering en focusstrategie van Satemwa.

comma, brand strategists stond ook in voor een nieuw aantrekkelijk logo en storytelling rond het Malawiaanse theebedrijf. Wereld: hou u klaar voor heerlijke thee uit Malawi!

(H)eerlijke thee uit Malawi
Vandaag staat Satemwa voor (h)eerlijke thee uit Malawi.
Heerlijk – Satemwa vermarkt artisanale kwaliteitsthee en koffie over de hele wereld.
Eerlijk – Elk product is met liefde en oog op duurzaamheid gemaakt. Satemwa draagt bij tot een beter leven voor de inwoners van Malawi. Ze lopen als eerste Malawiaanse theebedrijf weg met een Fair Trade-certificaat. Iets om trots op te zijn!

Tiyi brengt het verhaal dichterbij
De overschakeling van bulk thee naar kwaliteitsthee vraagt om een andere voet in de markt. Een nieuw merk onder producent Satemwa en comma, brand strategists moest zorgen voor een sterke positionering met een warm imago – Tiyi kwam tot leven. Het merk brengt het verhaal van de heerlijke thee uit Malawi dichter bij de consument.
Waking up – happy fruit – pure nature
Maak kennis met de 3 Tiyi theeën. Elke naam knipoogt naar een authentieke stam uit Malawi. Thee met respect en liefde voor haar oorsprong.

Bent u geen ochtend mens? Een kopje earl grey thee Sena geeft u de energy boost die u nodig heeft. Zo kruipt u met plezier uit bed.
Een somber gevoel? Kleur uw dag met de peach-hibiscus thee Lulu. Een kleurrijk paradijs in uw mok en een subtiele smaakervaring in uw mond.
Even relaxen? De groene muntthee Tongo laat u wegzakken in een oase van rust. Heerlijk om uw dag mee af te sluiten.
Begint u al te watertanden? Vraag ons dan snel om uw Tiyi thee voor u aan de kant te zetten of plaats ten allen tijde uw bestelling via www.tiyi.be.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
11 mei 2022
Zet uw bedrijf letterlijk op de kaart met Google Mijn Bedrijf
Al gehoord van Google Mijn Bedrijf of Google My Business? Zelfs als deze termen geen belletje doen rinkelen, is de kans groot dat u deze functie al talloze keren heeft gebruikt. Dankzij Google Mijn Bedrijf verschijnt uw bedrijf namelijk letterlijk op de kaart tijdens het zoeken via Google. Het is een online uithangbord dat ontzettend effectief én helemaal gratis is. Staat uw Google Bedrijfsprofiel al helemaal op punt?
27 april 2022
Tijd voor TikTok?
TikTok blijft populair. De app waarmee korte video’s gemaakt en gedeeld worden is de laatste jaren explosief ontpopt tot een grote speler in het sociale medialandschap. Met wereldwijd maar liefst één miljard maandelijkse actieve gebruikers is TikTok niet meer weg te denken uit onze digitale omgeving. Ook meer en meer bedrijven vinden hun weg naar dit platform, want adverteren via TikTok blijkt namelijk fantastisch goed te werken. Betekent dit dat jouw bedrijf ook de stap moet maken naar dit platform? Wij zochten het voor u uit.
7 maart 2022
comma’s roadmap naar groei en succes
Succesvolle bedrijven zijn altijd op zoek naar manieren om het nog beter te doen. Dat willen we bij comma alleen maar toejuichen. Om de ambitie van onze klanten te ondersteunen, gaan we steevast aan de slag met heel wat doeltreffende tools. Dit zijn onze stapstenen om uw bedrijf op een onderbouwde manier naar een hoger niveau te brengen.