Uw bedrijf is uw uithangbord. Letterlijk. Gebouwen die op een stijlvolle manier in het oog springen zijn niet alleen leuk om naar te kijken, maar dragen ook bij aan uw naamsbekendheid én imago. Visuele details in de wandelgangen, gepersonaliseerde parkeerplaatsen, een elegante eyecatcher op een buitenmuur, herkenbare iconen om verschillende ruimtes te onderscheiden, wc-deuren bestickert in de stijl van uw bedrijf, vlaggen en banners … comma doet het allemaal.

De inkleding van uw gebouw maakt wel degelijk het verschil. Uiteraard is het voor uw werknemers fijn vertoeven in een gebouw dat meer is dan enkel wat kale muren, maar voor klanten en prospecten is uw gebouw de behuizing van uw merkidentiteit. Design waar over nagedacht is, heeft namelijk een positieve impact op de perceptie van uw bedrijf. In-store design – de inkleding van de binnenkant van een gebouw – en/of out-store design – het design van de buitenkant van uw gebouw – is echt een meerwaarde voor uw bedrijf.

Een werkplek met wow-gevoel

De mogelijkheden om uw gebouw naar een hoger niveau te brengen zijn heel uiteenlopend. Bedrijven kunnen zowel voor losse projecten, als voor totaalprojecten bij comma terecht. Bij totaalprojecten vormt in- en out-store design het ultieme sluitstuk. Vooral voor nieuwe ondernemingen die zich in de markt willen lanceren of bestaande bedrijven die een rebranding achter de rug hebben is in- en out-store design een must. Maar ook bedrijven die hun geschiedenis of kernwaarden eens in de verf willen zitten, vinden hun weg naar onze designers. Zo gaat comma telkens opnieuw voor een (werk)plek met wow-gevoel.

Creatief proces

Vooraleer we beginnen met het uitdenken van ideeën, komen onze experts ter plaatse om foto’s te nemen van het huidige design van het gebouw. Daarna volgt een brainstorm door onze designers, op basis van die foto’s. Soms vertrekken ze vanuit een specifieke vraag van een klant, zoals bijvoorbeeld de vraag om een muur in de inkomhal op te leuken. Maar vaak krijgen ze ook carte blanche om het ganse gebouw visueel te optimaliseren

Eens de out-of-the-box-ideeën uit het creatieve proces afgetoetst zijn met de klant, wordt alles gevisualiseerd in 3D. Na een finale goedkeuring kan alles klaar gemaakt worden om in productie te gaan. De designs die uiteindelijk van de band rollen kunnen heel klein zijn, maar evengoed ook zes à zeven meter lang zijn.

Enkele paradepaardjes

Sol.One

Het high-tech luchtvaartbedrijf Sol.One kreeg zowel vanbinnen als vanbuiten een strakke upgrade. Van parkeerplek tot wc-deur, het gebouw werd helemaal Sol.

FRWRD

De gevelsignalisatie aan het nieuwe kantoorgebouw te Zedelgem maakte de rebranding en de toekomstige verhuis van FRWRD zichtbaar. De boodschap “We’re hiring” stuurde nieuwe krachten door naar de jobpagina.

Basisschool Einstein

Basisschool Einstein kreeg een kleurrijk nieuw jasje! De kleuren en vormen zijn prikkelend voor de kinderen, maar werken ook als herkenningspunten voor de jongste leerlingen.

Vlaeminck

Het vastgoedkantoor in Poperinge kreeg meteen de juiste look & feel dankzij de kantoorinrichting. Aan de hand van een moodboard is comma samen met Vlaemynck aan de slag gegaan met inspirerende elementen.

Nest

Scholengroep !mpact nam buitengewoon internaat uit De Haan over. Bij de hervorming hoort ook een nieuw logo en bijhorende huisstijl. Herkenbaar, huiselijk en verwelkomend: dat is waar de stijl van Nest om draait.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw gebouw? Neem dan contact op met Kim. Zij zal u met plezier verder helpen.