Crossmediale concepten, digitale communicatie, internetmarketing, … het zijn buzzwoorden vandaag de dag. Nieuwe online opportuniteiten winnen snel vaart. Zoveel is duidelijk. Is hiermee de tastbare brochure of catalogus en print voorgoed uit het beeld verdwenen? Of heeft zo’n stijlvolle publicatie dat je voelt, ruikt en hoort ritselen toch recht op bestaan?

“Heeft investeren in print nog wel zin?” is een veelgehoorde vraag. Voor we een antwoord formuleren, duiken we dieper in de nieuwste marketingtrends. De perfecte mix van on- en offline ingrediënten, is uniek voor elk bedrijf. Een communicatie voeren die de merkidentiteit kracht bijzet, blijft het beste uitgangspunt.

 

Zonder merkessentie, geen goede communicatiestrategie

Een straffe branding voor jouw bedrijf? Daar trekt comma, brand strategists alle registers voor open! Van interactieve workshops tot positionering. Via het uitstippelen van de customer journey naar het uittekenen van een communicatieplan op maat. In co-creatie connecteren we met het DNA van jouw bedrijf.

Een uitgekiende strategie gaat uiteraard ook samen met het budget, de sector, doelstellingen, doelgroepen, enzovoort. Keuzestress is nergens voor nodig! Onze experten loodsen je door het marketingarsenaal. In die fase blijkt ook hoe print en digitaal elkaar kunnen versterken. Eenmaal het bedrijfsprofiel op punt staat, werken de experten van comma, brand strategists een creatief concept uit. Een campagne waarbij de baseline prikkelt, elk beeld klopt en elke pixel raak is.

 

Knappe staaltjes

Vaak luidt de conclusie dat een stijlvolle catalogus of brochure wel degelijk bijdraagt tot de herkenbaarheid van de corporate brand. Mits de stijl het merk versterkt én in de kijker zet. In dat geval: zeker doen! Door de jaren heen pakte comma, brand strategists uit met pareltjes van publicaties.

  • Lithoss: een nieuw logo, een nieuwe dynamiek én een nieuwe cataloog. En of de visuals in het oog springen!

  • Voor TAL realiseerden we reeds vele jaren hun catalogen. Tweejaarlijks rolt een prestigieuze editie van de persen. Een bijna duizend pagina’s tellende bijbel, high-end van het eerste woord tot het laatste beeld. Met subcatalogen spelen we optimaal in op hun vernieuwende collecties. Van naamgeving tot positionering, kortom begeleiding van A tot Z. Een brede waaier van on- en offline tools zet het geheel extra in de verf. De Dalsgaard-collectie is daar een mooi voorbeeld van. Voor de exclusieve brochure organiseerden we een fotoshoot in het bos. Een setting waar de eikenhouten materialen perfect tot hun recht kwamen. De Deense verdediger, die zijn naam leent aan de lichtarmaturen, poseerde voor de lens.
  • Gardeco pakte uit met een luxueuze catalogus die klanten inspireert. Onze grafische vormgevers gaven het concept en de beeldvorming een glamour tintje. 
  • Pipelife Belgium: van brand strategy tot brand building. De originele huisstijl werd meteen vertaald in een lijvige catalogus. Van productsfeerbeelden tot getuigenissen van eindgebruikers. De look & feel brengt de informatie op een aangename manier over. Alles klopt tot in de puntjes: patronen, kleurcodes, typografie, grafische elementen, …

 

Klaar om jouw brand awareness te versterken? Neem contact op met onze experten.