Iedereen wil zichtbaar zijn met hun website. Wanneer we proberen het beste in iemand naar boven te halen, moeten we eerst uitzoeken wat voor hen werkt. Dit concept is van toepassing wanneer u probeert om de zichtbaarheid van uw website te vergroten.

Het type en de hoeveelheid aandacht die u nodig hebt, is afhankelijk van uw bedrijf, de aard van uw product of service en het vermogen om te voldoen aan de vraag en vele andere factoren. Wanneer u eenmaal de basisbegrippen van SEO hebt behandeld, kan het een uitdaging zijn om erachter te komen wat u vervolgens gaat doen om de zichtbaarheid van uw website te vergroten.

Hieronder volgen een paar suggesties over hoe u de zichtbaarheid van uw website kunt verbeteren, terwijl u ook blijft focussen op wat voor u het beste is.

1. Stel doelen

Elk jaar opnieuw moet u bedrijfsdoelen opstellen. Probeer specifieke, realistische, meetbare doelen op te stellen die vooruitgang laten zien voor uw bedrijf.

Het doel van uw website is om uw bedrijfsdoelen te ondersteunen. Enorme hoeveelheden website verkeer is indrukwekkend, maar als het niet het juiste soort verkeer is, dan is het zinloos. U hebt de juiste bezoekers nodig om uw doelen te kunnen bereiken.

Vage doelen leiden tot vage resultaten. Hoe specifieker u bent, hoe gemakkelijker het zal zijn om de voortgang bij te houden en te ontdekken wat wel en niet werkt.

2. Gebruik analyses

Het is heel normaal voor een bedrijf om een ​​website te bouwen zonder een systeem waarmee ze bijhouden wat ze hebben gemaakt, waarom ze het hebben gemaakt, hoe het heeft gepresteerd, samen met wat u vervolgens moet doen. Hierdoor creëert u een verzameling van content  en een ingewikkelde website die moeilijk te navigeren is.

Als dit bekend klinkt, controleer dan uw website vanuit het perspectief van een nieuwe bezoeker en maak vervolgens een plan om eventuele problemen op te lossen.

Bestudeer de gebruikerservaring, van het eerste bezoek tot en met de conversie, en zoek naar manieren om het eenvoudiger en intuïtiever te maken. Uw website vormt de basis voor al de online marketingactiviteiten. Het heeft geen zin om bezoekers te trekken als uw bezoekers niet weten wat ze moeten doen zodra ze aankomen.

Zodra uw website gebruiksvriendelijk is, maak dan gebruik van analyses. Analyseer de resultaten van uw website maandelijks. Op die manier kunt u tijdig aanpassingen brengen aan de website om uw resultaten te verbeteren.

3. Bouw relaties op met andere contentmakers

Vergeet niet dat uw website ook een sociaal leven nodig heeft. Website hebben nieuwe content nodig van andere websites in de vorm van links, shares en comments.

Probeer tijd te maken om relaties op te bouwen met mensen die verantwoordelijk zijn voor de inhoud van websites. Denk er aan, normale regels voor het opbouwen van relaties zijn nog steeds van toepassing. Onmiddellijk binnentreden en direct om een gunst vragen, leidt niet tot de gewenste resultaten. Kies websites en mensen waar u op een authentieke manier interesse in hebt, bouw relaties op een natuurlijke manier, zonder direct iets terug te verwachten.

Soms leidt de inspanning tot een symbolische relatie die u helpt een betere zichtbaarheid voor uw site te bereiken. Soms wint u alleen een contact met dezelfde interesses. Hoe dan ook, het is een overwinning.

4. Experimenteer met een nieuwe techniek

Elke dag is er wel een nieuwe truc, tool, kanaal of techniek om uw website te verbeteren. Gebruik deze vernieuwingen om te testen. Kies een bepaalde truc, tool, kanaal of techniek om uzelf mee uit te dagen. U hoeft het niet ver te zoeken, een ander social media kanaal, een nieuw formaat voor uw inhoud of een nieuwe tool is voldoende.

Wie weet krijgt u een hele nieuwe golf aan bezoekers door te experimenteren met nieuwe technieken.

Conclusie

Het vergroten van de zichtbaarheid van websites is en blijft een uitdaging. Concentreer u op uw doelen, verzorg uw relaties en probeer af en toe tijd te maken voor nieuwe technieken. Op die manier zal u zichzelf in 2018 voorbereiden op meer succes.