Met de groeiende wereldwijde aandacht voor verantwoord ondernemerschap en de vraag dat bedrijven hun winsten in evenwicht brengen met het algemeen belang, belicht het Tribe Intelligence-onderzoek van deze maand acties die Tribe-leden en -partners ondernemen voor een duurzamere toekomst. Met hun advies helpen ze anderen om duurzamer te worden. Wij pikken er de belangrijkste vraag van de enquête uit: “Welke acties zouden communicatiebureaus en bedrijven moeten ondernemen om te werken aan een duurzamere toekomst?”
Op basis van de reacties op de enquête stelde Tribe Global 10 adviezen op om bureaus en bedrijven te helpen duurzamer te worden:
- Neem uw bedrijf eens goed onder de loep en verzeker u ervan dat u een bedrijf bent dat niet alleen geld verdient, maar ook goed doet voor de wereld.
- Wees eerlijk en bezondig u niet aan greenwashing.
- Volg niet slaafs de weg van ‘wij gaan enkel nog digitaal’. Werk aan een efficiënt gebruik van substraten en materialen om een tastbare en tegelijk duurzame klantreis te realiseren.
- Gebruik waar mogelijk duurzame materialen in uw bedrijf.
- Reis enkel nog voor essentiële vergaderingen.
- Zorg voor een evenwicht tussen werken op kantoor en thuiswerken. Zo vermindert u uw brandstofvervuiling en energieverbruik, en zijn er minder middelen nodig om grote kantoorruimtes draaiende te houden, enzovoort.
- Zorg ervoor dat u de middelen in uw bedrijf efficiënt gebruikt. Stel bijvoorbeeld de airconditioning in op een comfortabele 21 graden in plaats van 15 graden en recycleer op de juiste manier.
- Compenseer de CO2-uitstoot van uw bedrijf. Bekijk Bilobay eens, het geesteskind van Tribe-lid en agentschap Dagré, dat CO2-emissieberekeningen biedt voor alle domeinen binnen de communicatiesector en u helpt om uw campagnes te optimaliseren.
- Zorg ervoor dat uw communicatie rond duurzaamheid waarheidsgetrouw en objectief is en steeds gebaseerd op wetenschap en feitelijke gegevens.
- Vraag een B-Corp certificering aan zodat u echt actie kunt ondernemen.
Duurzamer worden is niet alleen goed voor het milieu, het is ook goed voor uw bedrijf. U kunt efficiënter worden, kosten besparen, uw reputatie verbeteren, werknemers aantrekken en behouden, een betere groei realiseren, etc.
Uiteindelijk bestaan er ontelbare mogelijkheden voor bedrijven om duurzamer te worden en er zijn heel wat middelen beschikbaar om u daarbij te ondersteunen. Wij hopen dat deze korte lijst met adviezen u zal inspireren op uw weg naar een duurzamere toekomst.
Lees de volledige blog op Tribe Global
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
25 februari 2022
Hoeveel is uw merkwaarde waard?
De exacte waarde van een merk valt moeilijk te bepalen. Doorheen de jaren kwamen reeds verscheidene marketeers op de proppen met theorieën die merkwaarde zouden kunnen verklaren. Toch bleef die definitie eerder flou. Naast de financiële waarde van een merk, moet namelijk ook rekening gehouden worden met parameters die moeilijker in cijfers te gieten zijn. Het Amerikaanse bureau BRANDThink bracht daarom een Index op de markt om alle elementen van een merk te kunnen staven.
25 januari 2022
2022 is een jaar vol nieuwe kansen in het consumentenlandschap
Ze zijn het vertrek- en eindpunt van elke campagne. Ze vormen de spil van elk product of dienst en worden daarom bestudeerd, getypeerd en gesegmenteerd om ze op het juiste moment te kunnen bereiken: de consumenten. Zowel op wereldvlak als op marketingvlak worden tijd en geld op een andere manier gespendeerd dan pakweg vijf jaar geleden. Wij verzamelden enkele voorspellingen voor het consumentenlandschap van 2022 uit het rapport van The New Consumer en Coefficient Capital.