Website, beursstand, briefhoofd, gadgets, visitekaartjes … Uw branding is tot in de puntjes uitgewerkt, maar wat is het grootste visitekaartje wanneer u of uw medewerkers onderweg zijn? Uw wagenpark, natuurlijk!

Mobiele billboards

De grote vlakken op uw wagen(s) zijn namelijk ideaal om als mobiel uithangbord in te zetten. Een eenmalige investering waarmee u jaren kan pronken? Geef toe: dat klinkt bijna even goed in de oren als een V12 Formule 1-motor van weleer die draait aan net geen 16.000 toeren per minuut (of een idyllische stilte in de omliggende natuur voor de Tesla-liefhebbers). Maar hoe gaat u het best te werk?

Leer uw wagen kennen

De eerste stap is informatie verzamelen. Daarom vragen we bij de beletteraar de werktekening op voor het model van wagen waarmee u rijdt. Dit geeft ons de mogelijkheid om via een exacte blauwdruk het beste uit een design te halen. Ook fotomateriaal in hoge kwaliteit is handig om in de ontwerpfase rekening te houden met onregelmatige vormen en vlakken die eigen zijn aan de carrosserie van een bepaald model. Vaak vormen kleine knikken in de vorm van een wagen bijvoorbeeld een leuk accent om mee te verwerken in het ontwerp.

Contour king of wrapper’s delight?

Er zijn meerdere opties binnen verschillende prijsklasses om uw wagen te voorzien van branding. Countourstickers zijn de beste manier om een logo, baseline en contactgegevens aan te brengen. Hiervoor worden grafische elementen uitgesneden uit een zelfklevende folie. Zo ziet u geen vervelende randen rond één groot stickervel maar is elk detail een afzonderlijke sticker. Deze optie is budgetvriendelijker dan een volledige wrap.

Waar contourstickers uw merkbeleving eerder subtiel weergeven, transformeert een wrap de uitstraling van een wagen. Een full-colour bedrukking over de volledige carrosserie is perfect mogelijk. Maar ook gedeeltelijk wrappen levert een uniek resultaat op. Zo kunt u spelen met een mat/glanzend contrast tussen de glanzende lak van de wagen en een plaatselijk matte wrap. Bovendien biedt een wrap bescherming aan de lak die eronder zit. Meteen een goede bescherming voor uw investering dus.

Designfase en uitvoering

Nadat we bepalen voor welke uitstraling we gaan, werken we een aantal voorstellen uit. In de eerste fase maken we een reeks simulaties in Photoshop waarin u het eindresultaat het vlotst kan inschatten. Die simulaties benaderen vrij goed hoe het eindresultaat eruit zal zien en maakt het makkelijker om over een design te beslissen. Eens we akkoord zijn over het ontwerp, gaan we aan de slag met de technische tekening van de wagen. Alle grafische elementen komen op de correcte afmetingen in de werktekening terecht. De simulaties sturen we mee zodat de beletteraar exact weet voor welke look we gaan bij het eindresultaat.

Wanneer alles afgeklopt wordt met de klant, gaan we drukken en wordt de wagen bestickerd bij één van onze vaste partners. Ready to go, vroom vroom!

Wilt u ook graag uw wagen laten bestickeren? Ons team telt designers die hierin gespecialiseerd zijn en maar wat graag hun tanden zetten in car lettering!