Wij verzamelden zeven tips voor succesvolle designers en toetsten deze af bij onze eigen comma, merkenmarketeers designers. Zij konden zich volledig in deze tips vinden en daarom delen wij deze vandaag met jullie!
1. Laat u inspireren
Ga op zoek naar ontwerpen van andere designers en laat u inspireren! Probeer na te gaan hoe ze te werk zijn gegaan en waarom ze bepaalde beslissingen genomen hebben. Elke dag het internet afschuimen naar nieuwe trends is ook voor onze designers een belangrijke bron van inspiratie. Ook fotografie, design, mode, architectuur enzovoort inspireert hen.
2. Wees gepassioneerd
Passie is volgens onze designers waarschijnlijk de belangrijkste tip. Graag doen wat u doet is een belangrijke voorwaarde om er elke keer opnieuw voor te gaan en uw klant omver te blazen met fantastische ontwerpen.
3. Pak problemen aan
Als designer draait het allemaal rond uw capaciteit om creatief te denken en problemen efficiënt op te lossen wanneer die zich voordoen. Grafisch ontwerp draait in grote mate rond het oplossen van zo’n problemen. Hoe gaat u omgaan met tekst, beelden en vormen? En hoe gaat u deze elementen aangenaam maken om te consumeren?
4. Blijf leren
Als designer kijkt u altijd rond, op zoek naar nieuwe ideeën, dingen om bij te leren. Dat kan volgens onze designers door gewoon rond u te kijken, maar ook door tutorials, webinars of events bij te wonen. En misschien hebben uw collega’s u ook wel iets bij te brengen.
5. Overtref uzelf, elke keer opnieuw
Een tip die nogal vanzelfsprekend is, maar toch vinden wij hem het vermelden waard. Haal altijd het beste uit zelf naar boven, probeer altijd zelf te overtreffen. Maak telkens opnieuw het beste ontwerp dat u ooit gemaakt hebt.
6. Staar u niet blind op één project
Werk niet te lang aan hetzelfde project. Neem af en toe een pauze en werk even aan iets anders. Wanneer u daarna weer verder werkt ziet u de dingen vanuit een ander perspectief.
7. Under-promise & over-deliver
Beloof nooit iets wat u niet kan waarmaken! Daartegenover staat dat u wel meer mag leveren dan u beloofd had. Verras uw klant door meer of beter te doen dan hij/zij van u verwachtte.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)