Hoeveel van uw meetings vinden vandaag online plaats? Het antwoord is waarschijnlijk “allemaal”. Gezien de huidige situatie zijn we steeds meer afhankelijk van video calls. Video calls die vaak bij onszelf en de collega’s zorgen voor meer vermoeidheid, lagere betrokkenheid en een tekort aan motivatie.
Dit is nu net de reden waarom wij aan de slag zijn gegaan met de online samenwerkingstool: Miro. Miro – voorheen RealtimeBoard – is de meest intuïtieve, interactieve, allround tool die zoveel verder gaat dan enkel een whiteboard te zijn. Het is dé oplossing voor niet-productieve meetings en werkt vooral betere remote samenwerking in de hand.
Miro, een interactieve tool voor workshops, lean & agile procesflow, UX-design & zoveel meer.
In Miro werkt u samen, al dan niet tijdens een video call, gelijktijdig met uw team of klant. Van brainstorming rond product development aan de hand van digitale post-its, tot het plannen en beheren van lean & agile workflows en UX-design. U kunt oneindig veel verschillende formats toevoegen op één board. Virtueel samenwerken & informatie visualiseren en structureren was nog nooit zo makkelijk.
Het platform is erg gebruiksvriendelijk. Met zijn meer dan 60 sjablonen en frameworktools is deze tool zo goed als compleet (fishbone-diagrammen, mindmapping, customer journeys, processen etc.). Ook de rechtstreekse koppeling met Microsoft Teams & een in-app videochat is handig om workshops efficiënt te organiseren.
Waarom workshops efficiënt digitaliseren?
Als we ‘real life’ workshops organiseren, brengen we een volledige valies met workshoptools mee, maken we gebruik van whiteboards, digitale interactieve schermen, … Waarom zouden we in een online setting deze tools dan niet gebruiken?
Als we tijdens onze workshops een digitale omgeving creëren waar mensen het gevoel hebben dat ze een relevante bijdrage kunnen leveren, zullen ze ook meer gemotiveerd zijn om actief deel te nemen. Om de betrokkenheid tijdens zo’n online sessie nog meer te stimuleren, maken we gebruik van een aantal gouden regels:
- Voorzie tijd om de participanten alleen te laten nadenken en kom nadien samen om dit te bespreken.
- Doe altijd ‘break-outs’ per 2 personen in plaats van in kleine groepen.
- Creëer een omgeving waar een zintuigelijke connectie kan gemaakt worden tussen de deelnemers. Muziek is hier een belangrijk onderdeel van de workshop.
- Voorzie een effectieve pauze waarin de deelnemers de benen kunnen strekken en een koffie kunnen drinken.
Workshops van een hoog niveau: let’s fly high!
Deze innovatieve tool leent zich er dus perfect toe om hoogstaande workshops te geven. Workshops waar iedereen met plezier aan deelneemt en die aanvoelen als een fysieke workshop. De mogelijkheid om tussen frames te navigeren en ze af te spelen in presentatiemodus, werkt dit alleen maar in de hand.
Om ons tijdens deze onvoorspelbare tijden te wapenen tegen eenrichtingsverkeer, saaie meetings en het wegvallen van onze workshops, hebben we volop ingezet op het digitaliseren van onze tools. Ook zin om een interactieve – top of the bill – online workshop te volgen? Neem dan contact met ons op.
Ons aanbod van online workshops:
- Waardenworkshop
- Positioneringsworkshop
- P/M-matrix workshop
- A brand-new company or product name workshop
- Customer journey
- Business Model Canvas
- Digitale strategie
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)