Bij comma werken we graag aan duurzame bedrijfsprojecten. Hier is Corporate Social Responsibility geen buzzword, maar een werkwoord. Met trots stellen we vast dat dit niet onopgemerkt voorbij gaat. Zo verscheen in de vorige editie van het toonaangevende tijdschrift Business Vlaanderen een uitgebreid artikel over onze inzet voor Afrikaanse Ondernemingen in Malawi.
Hartverwarmende thee voor Satemwa
Deze samenwerking kwam tot stand via de vzw Exchange, die veelbelovende Afrikaanse ondernemers en Belgische bedrijven met elkaar in contact brengt. Satemwa is een familiebedrijf met wel 1700 medewerkers. Een marktonderzoek, marketingplan en een nieuw aantrekkelijk logo moeten hen helpen om een sterkere en zelfstandige positie te krijgen in de internationale theemarkten. Met als kers op de kaart het nieuwe theemerk Tiyi, met een duurzaam en warm bio-imago.
Alinafe, de Afrikaanse Amazon
Portaalsite Alinafe Online heeft torenhoge ambities. Om die kracht bij te zetten hebben we hun bedrijfsvisie en -missie, strategische KPI’s en vernieuwde product-marktmatrix gedefinieerd. Een compleet nieuw business- en financieel plan moeten hen doen uitgroeien tot één van de belangrijkste e-commerce spelers in Afrika.
Kansen voor cultuur met Kweza
Actieve promotie en meer aandacht voor culturele projecten in Malawi. Dat is wat Kweza wil bereiken. Wij vertaalden deze doelstelling naar een heldere bedrijfsstrategie, zinvolle communicatie en een doordacht business- en financieel plan. Zo zijn de ambities van Kweza opeens een stuk tastbaarder en minder veraf.
We zijn ontzettend blij dat we hebben kunnen bijdragen aan deze mooie projecten. Naast een onvergetelijke ervaring was het ook enorm verrijkend om ons onder te dompelen in de bedrijfscultuur in Malawi. Het is voor comma belangrijk om te laten zien dat we niet alleen resultaat gedreven werken, maar ook willen bijdragen aan duurzame bedrijfsprojecten. We zijn dan ook ongelofelijk trots op deze samenwerkingstrajecten die tot mooie en rendabele realisaties hebben geleid. Ook hier in België willen we van ons laten horen op vlak van sociaal engagement. Met de lancering van karavaan staat er alweer een project klaar dat mentaal welzijn uit de taboesfeer wil halen. Bekijk zeker eens op de site hoe ook jouw bedrijf zijn steentje kan bijdragen.
Het volledige artikel leest u hier op pagina 96 & 97.
Ook nood aan een sterk merk? Get in touch!
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
24 november 2022
The Good Roll: pure happiness on your toilet
Duurzaamheid zit in de kleinste dingen, zélfs in toiletpapier. Ja, u leest het goed. The Good Roll maakt 100% boomvriendelijk en duurzaam wc-papier in plasticvrije verpakkingen.