Terwijl het aantal besmettingen van het COVID-19 virus, beter bekend als Corona, internationaal toeneemt, vliegen de veiligheidsmaatregelen ons om de oren. Maar wat voor ons vooral van belang is, is de situatie op de werkvloer. Hoe moeten wij omgaan met het Coronavirus of kan alles gewoon zijn normale gangetje gaan?
Een veilige werkomgeving in tijden van Corona?
Om hierop een antwoord te kunnen geven, volgden we een webinar van onze Tribe Global collega Kiri Sinclair, founder & CEO van Sinclair Communications. Zij bevindt zich met kantoren in Shanghai, Beijing, Hong Kong en Singapore in het centrum van de Corona-epidemie.
Met comma, brand strategists staan we als lid van Tribe Global in nauw contact met agentschappen over de hele wereld. Een internationaal netwerk dat staat voor dezelfde visie, dezelfde dromen én dat elkaar ondersteunt tijdens uitdagende en moeilijke tijden. De positieve energie om een uitdaging als deze om te zetten in een moment om van elkaar te leren, dát is waar Tribe Global om draait.
De gevolgen van Corona zijn voelbaar in China. Scholen en universiteiten werden gesloten, overheidsdiensten gelimiteerd, reizen werd verboden, alle supply chains vertraagden of werden volledig stopgezet en duizenden evenementen werden afgelast. Een nationaal “work from home”-experiment werd opgezet; in de kantoren van Sinclair Communications was vier weken lang niemand aanwezig. Maar toch kennen sommige industrieën en sectoren een gigantische boost. Producenten van gezondheids- en reinigingsproducten zijn niet de enige die hun business zagen opleven. Online shopping, E-learning tools, mobiele apps, food delivery en fitness apps zijn populairder dan ooit.
Deze uitdaging voor uw bedrijf omzetten in een opportuniteit?
Maar hoe kunt u als bedrijf in België hierop inspelen volgens Kiri Sinclair? Het is vooral belangrijk om online bereikbaar te zijn. Kunnen klanten beroep doen op uw bedrijf zonder dat persoonlijk contact nodig is? Kunt u bepaalde activiteiten volledig verschuiven naar de online wereld? Make it work!
Daarnaast is het van groot belang dat uw team in een veilige omgeving aan de slag kan. Hoe? We geven nog even 3 tips op een rijtje.
- De belangrijkste maatregel blijft uiteraard een goede hygiëne op de werkvloer. Meermaals de handen wassen per dag is een must, idealiter alvorens het bedrijf binnen te stappen. Verspreid ontsmettingsmiddel op verschillende plaatsen in het gebouw als reminder.
- Vermijd overbodige vergaderingen als het gewoon via mail of telefoon kan. Stel daarnaast aan klanten voor om meetings via conference-call te laten gebeuren of via Skype, Zoom, Teams,… tools genoeg. Komt u toch even samen? Begroet elkaar dan met een glimlach, maar zonder kus of handdruk.
- Wees voorbereid op home-offices. Krijgt u deze avond het bericht dat één van uw medewerkers mogelijks in contact geweest is met het virus? Laat deze werknemer van thuis uit werken. Bespreek binnen het team hoe de communicatie intern en met klanten het vlotst verloopt van op afstand. Zorg voor toegang tot de server, voorzie mobiele toestellen, etc.
Hebt u toch nog vragen als bedrijf over het Coronavirus? Op de corona-webpagina van VLAIO kunt u terecht voor antwoorden. Vragen over export of import als bedrijf? Bij VOKA volgen ze de ontwikkelingen op de voet.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
25 februari 2022
Hoeveel is uw merkwaarde waard?
De exacte waarde van een merk valt moeilijk te bepalen. Doorheen de jaren kwamen reeds verscheidene marketeers op de proppen met theorieën die merkwaarde zouden kunnen verklaren. Toch bleef die definitie eerder flou. Naast de financiële waarde van een merk, moet namelijk ook rekening gehouden worden met parameters die moeilijker in cijfers te gieten zijn. Het Amerikaanse bureau BRANDThink bracht daarom een Index op de markt om alle elementen van een merk te kunnen staven.
25 januari 2022
2022 is een jaar vol nieuwe kansen in het consumentenlandschap
Ze zijn het vertrek- en eindpunt van elke campagne. Ze vormen de spil van elk product of dienst en worden daarom bestudeerd, getypeerd en gesegmenteerd om ze op het juiste moment te kunnen bereiken: de consumenten. Zowel op wereldvlak als op marketingvlak worden tijd en geld op een andere manier gespendeerd dan pakweg vijf jaar geleden. Wij verzamelden enkele voorspellingen voor het consumentenlandschap van 2022 uit het rapport van The New Consumer en Coefficient Capital.