Iedereen geniet graag van die zoete zonde, een lekker stukje chocolade. Maar sinds wij chocolade eten van Chocolatemakers, kunt u dit onmogelijk nog een zonde noemen! Duurzaam, bewust en topkwaliteit, dat is waar hun chocolade voor staat. Op ambachtelijke wijze vervaardigd, klaar om te smelten in uw mond.
Wat is dan zo uniek aan Chocolatemakers? Over elke stap in de keten, van boon tot reep, wordt zorgvuldig nagedacht om duurzaamheid te laten primeren. Hun proces begint dus al bij de cacaoboeren. Ze kopen hun bonen tegen een eerlijke prijs in Congo, de Dominicaanse Republiek en Peru. Vervolgens wordt de cacao per zeilschip overgevaren naar Amsterdam om daarna in de fabriek te verwerken tot chocoladerepen. U zou denken: een fabriek is toch milieuvervuilend? Dat is buiten Chocolatemakers gerekend! Zij hebben een zero waste beleid waardoor afvalresten hergebruikt worden voor andere doeleinden. Daarnaast kochten ze hun machines tweedehands om ze na wat restauratie een nieuw leven te geven. Maar hun grootste troef is hun eigen voorziening in energieverbruik door middel van zonnepanelen. Dit maakt hun fabriek uniek in de wereld. Ten slotte wordt de chocolade verpakt in composteerbaar papier.
Ook overtuigd om deze milieubewuste chocolade te proeven? Bij comma dragen we alvast ons steentje bij! Wij genieten in onze bar van een lekker stukje chocolade van Chocolatemakers bij onze koffie. Hiervoor moeten wij Michael van Creme de la Crema bedanken. Want dankzij hem hebben we deze fantastische lekkernij leren kennen. Hij is dan ook een kenner door zijn ervaring als barista jurylid. Komt het water al in uw mond door al dit lekkers te lezen? Bij ons bent u altijd welkom voor een lekker kopje koffie mét chocolade van Chocolatemakers.
Wilt u graag weten waar wij ons nog voor inzetten? Neem een kijkje op onze website!
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
29 juni 2022
Panelgesprek: Hoe pak je je strategie voor de toekomst aan?
Ondernemen is een vak apart. Veel ondernemers hebben een goed instinct voor zaken doen. Maar alleen daarmee kom je er niet. Een goede strategie, die op tijd en stond geactualiseerd, herzien of bijgestuurd wordt, vormt het kompas. Onafhankelijk journalist Karel Cambien ging voor Business Vlaanderen in gesprek met Greetje Demuelenaere van comma, Henk en Etienne van Liif en Dimitri van Decupere & Partners over wat een goede strategie is en hoe je de juiste keuzes maakt.
3 maart 2022
Opiniestuk: zijn NFT’s de toekomst voor merken?
Wat tot een paar maand terug nog een onbekende afkorting was, is ondertussen uitgegroeid tot een courante term. NFT’s werden een veelbesproken thema in de digitale wereld. Van ongeveer elk socialmediakanaal tot zelfs de website van Sporza … de non fungable tokens waren opeens niet meer weg te denken. Celebrities, investeerders, maar ook allerhande bedrijven stonden te dringen om op te kar te springen. En die kar lijkt voorlopig nog steeds volop in beweging te zijn. Maar wat is een NFT nu juist en waar liggen de gevaren en kansen?
8 februari 2022
Opiniestuk: steeds meer bedrijven willen zelf hun marketingtaken uitvoeren
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om bepaalde marketingactiviteiten door hun eigen marketingteam te laten uitvoeren. In-house marketing heeft namelijk heel wat voordelen. Betekent dit dat bureaus zoals comma met uitsterven bedreigd zijn? Helemaal niet. Onze strategische marketeers Max en Maxim laten hun licht schijnen over deze evolutie.