Het einde van 2019 is in zicht, 2020 staat klaar om uit de startblokken te vliegen. Wat zijn uw plannen? Welke citytrips hebt u in het vooruitzicht? Welke zomerreis staat er in de agenda? Welk concert wilt u graag meepikken? Mensen maken plannen, maar ook bedrijven en organisaties bereiden zich voor op de toekomst. Wat zijn de plannen voor uw bedrijf of organisatie voor 2020? Zijn de goede voornemens al gemaakt?

Marketingplan, communicatieplan, mediaplan…

Al eens gedacht aan een mediaplan? Het valt ons op dat de laatste stap van het marketingplan, het mediaplan, vaak vergeten of uitgesteld wordt, terwijl net daar de concrete resulaten uit moeten komen.

Het businessplan levert de input voor de strategie in het marketingplan. Vanuit de marketinginzichten en -doelstellingen wordt een communicatieplan opgesteld. Welke communicatiedoelgroep wilt u bereiken? Wat zijn de doelstellingen van uw communicatieacties? Welke boodschap brengt u?

En dan wordt het heel concreet: via welke media en kanalen doet u dat? Hoe kunt u het budget het best inzetten? Het plannen van media aanwezigheid is een vak op zich. Werkt u graag efficiënt en behoudt u graag een duidelijk overzicht? Start dan vandaag met uw mediaplan voor 2020.

Maak uw doelen concreet

Maar hoe begint u hier nu aan? Het opbouwen van een doeltreffend plan en het aankopen van mediaruimte vraagt om heel wat kennis, kunde en creativiteit. comma, brandstrategists heeft als erkend media agentschap deze expertise in huis.

We brengen de juiste boodschap naar de juiste doelgroep op het juiste moment binnen het voorziene budget. U krijgt duidelijk zicht op volgende parameters:

  • CPC (cost per contact)
  • GRP (gross rating point)
  • Selectiviteit op doelgroep
  • OTS (opportunity to see)

Dankzij een grondige evaluatie en tussentijdse bijsturing kunnen we het mediaplan optimaliseren. Op die manier vergroten we de kans om uw doelstellingen te behalen. Want een doel zonder plan blijft maar een wens.

Hoe investeren Vlaamse KMO’sin hun marketing en communicatie? U krijgt het antwoord in de vierde Big Marcom Survey van comma, brandstrategists.

De online enquête peilt naar de bestedingen, de keuzes en het beleid van de Vlaamse KMO’s rond hun marketing en marketingcommunicatie.

Dit jaar namen 167 ondernemingen(+20%) deel aan de survey.
Ook 64 internationale KMO’s vulden de enquête in. Een echte eye opener!

Heeft u interesse in een marketingplan? Neem dan contact op met Julie!