Niets is belangrijker dan een goede eerste indruk. De visuele aspecten van uw bedrijf springen dan ook onmiddellijk in het oog bij het scrollen door een Instagram of Facebook feed. Maar te vaak gebeurt het dat de foto niet volledig zichtbaar is, omdat afmetingen van de foto’s niet overeenstemmen met de social media-afmetingen. Dit zorgt niet alleen voor een onprofessionele look, maar ook voor een onnodig aantal clicks.
Door verschillende updates en nieuwe functies worden deze formaten jammer genoeg om de haverklap gewijzigd. Wilt u dat uw feed in 2019 zo gebruiksvriendelijk en up-to-date mogelijk is? Dan hebben we hieronder alle afmetingen voor dit jaar op een rij.
Een bedrijfspagina op Facebook is anno 2019 onmisbaar. Via dit platform hebt u de kans om naast uw website een meer menselijke kant van uw merk te laten zien. Facebook speelt sterk in op het visuele, net daarom is het belangrijk dat u rekening houdt met de verschillende dimensies voor een professionele look.
Instagram is ongetwijfeld het meest visuele netwerk van allemaal. Niet alleen foto’s maar ook Instagramverhalen vangen veel aandacht. Om alle aspecten van uw profiel zo visueel aantrekkelijk mogelijk te maken, is het een must om aan volgende afmetingen te voldoen.
Uw LinkedInpagina is HET professionele visitekaartje van uw merk. In tegenstelling tot wat vele bedrijven denken speelt het visuele ook hier een grote rol.
Voor LinkedIn zijn volgende dimensies van toepassing:
Als bedrijf is het niet altijd even gemakkelijk om de aandacht te grijpen op Twitter. Mensen gaan vaak snel scrollen door de feed. Om hier op te vallen hebt u dan ook sprekende foto’s nodig. De afmetingen die hier gelden zijn:
Pinterest is essentieel in een hedendaagse marketingmix. Zo biedt dit platform ook enorm potentieel voor branding en contentmarketing. Wanneer u op deze opportuniteit wilt inspelen, raden we aan om hier volgens de opgegeven afmetingen te gaan publiceren.
YouTube
Voor video marketing is YouTube het beste kanaal om te gebruiken. Bedrijven spelen dan ook meer en meer op deze trend in. Maar vooraleer een gebruiker uw video zal aanklikken, moet uw video voorzien zijn van een aantrekkelijke thumbnail. De passende formaten bij YouTube zijn:
Wilt u graag dat comma uw social mediakanalen opstart of onder handen neemt? Neem dan zeker contact op met Kim, ze helpt u graag verder!
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)