Attention. Interest. Desire. Action. Het schietgebedje van elke marketeer.
Ook voor uw online marketing is het een bruikbaar kwartet om de manier te bepalen om uw online campagne te betalen.
CPC – cost per click
Bij CPC betaalt u per klik. Deze betaalmethode is geschikt voor (nieuwe) merken die hun naamsbekendheid willen boosten. De focus ligt op het wekken van de interesse.
Hebt u een grote doorklik (CTR – Click Through Rate), dan zullen uw kosten dalen.
CPM – cost per mille
Bij CPM betaalt u per 1.000 vertoningen. U wilt vooral gezien worden, op plaatsen waar u gezien wilt worden. Attention dus, ideaal voor de branding van uw merk. Belangrijkste nadeel: elke view kost geld, opgemerkt of niet.
CPL – cost per lead
Bij CPL betaalt u enkel voor de respons: het aanvragen van een catalogus, het inschrijven op een newsletter, het nemen van een proefabonnement, het aanvragen van een testrit etc. Hier is ‘desire’ het sleutelwoord. Uw doelgroep zet een eerste stap, laat weten interesse te hebben… Of dit verzilverd wordt met een aankoop is koffiedik kijken.
CPA – cost per action
Het zit al in de naam: action! U betaalt voor bezoekers die een echte actie ondernemen. Uw online advertentie zet potentiële klanten aan om te kopen. Als ze dit effectief, dan betaalt u. Met de CPA is het duidelijk wat de return is van uw campagne.
Meer weten over Facebook marketing of Google AdWords?
Stuur een mailtje naar lieselot@merkenmarketeers.be!
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
11 mei 2022
Zet uw bedrijf letterlijk op de kaart met Google Mijn Bedrijf
Al gehoord van Google Mijn Bedrijf of Google My Business? Zelfs als deze termen geen belletje doen rinkelen, is de kans groot dat u deze functie al talloze keren heeft gebruikt. Dankzij Google Mijn Bedrijf verschijnt uw bedrijf namelijk letterlijk op de kaart tijdens het zoeken via Google. Het is een online uithangbord dat ontzettend effectief én helemaal gratis is. Staat uw Google Bedrijfsprofiel al helemaal op punt?
27 april 2022
Tijd voor TikTok?
TikTok blijft populair. De app waarmee korte video’s gemaakt en gedeeld worden is de laatste jaren explosief ontpopt tot een grote speler in het sociale medialandschap. Met wereldwijd maar liefst één miljard maandelijkse actieve gebruikers is TikTok niet meer weg te denken uit onze digitale omgeving. Ook meer en meer bedrijven vinden hun weg naar dit platform, want adverteren via TikTok blijkt namelijk fantastisch goed te werken. Betekent dit dat jouw bedrijf ook de stap moet maken naar dit platform? Wij zochten het voor u uit.
7 maart 2022
comma’s roadmap naar groei en succes
Succesvolle bedrijven zijn altijd op zoek naar manieren om het nog beter te doen. Dat willen we bij comma alleen maar toejuichen. Om de ambitie van onze klanten te ondersteunen, gaan we steevast aan de slag met heel wat doeltreffende tools. Dit zijn onze stapstenen om uw bedrijf op een onderbouwde manier naar een hoger niveau te brengen.