De smartphone heeft zich al lang en breed geïnstalleerd in ons leven. Wereldwijd is mobiel de desktopcomputer al een paar jaar voorbij, maar websites groeien niet mee in hetzelfde tempo.
Mobiele websites
De verhouding tussen desktop en mobiel hangt natuurlijk af van de markt waarin u speelt, maar toch zien we dat het mobiel verkeer de bovenhand neemt. De consument wil direct geholpen worden. Via de smartphone welteverstaan.
Snelheid wordt beloond
Uit onderzoek van Google blijkt dat het gemiddeld 22 seconden duurt voordat een mobiele landingspagina volledig geladen is. Dit, terwijl 53% van de bezoekers afhaakt als een mobiele website langer dan 3 seconden doet over het laden. Reken maar uit hoeveel bezoeker er worden misgelopen, zowel door trage als niet mobiele websites.
Consumenten verwachten een snelle mobiele ervaring. Als het teveel moeite kost, verlaten ze de website en surfen ze naar een andere website. Het is daarom cruciaal dat bedrijven investeren in snelle, mobiele websites.
Start nu
Check of uw website geschikt is voor mobiel. Een hele nieuwe website is vaak niet nodig, enkele kleine aanpassingen kunnen al voldoende zijn.
Als iedereen dit zou doen, dan maken we de mobiele online wereld een stuk gebruiksvriendelijker.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)