Het laatste kwartaal is ingezet, de winter hangt in de lucht en plannen voor het nieuwe jaar zijn volop in de maak. De eindejaarsperiode komt steeds dichterbij, dus wordt het ook stilletjes aan tijd om eens na te denken over een creatieve eindejaarsboodschap. Een kalender, kaartje … om uw klanten, partners of medewerkers een gelukkig nieuw jaar te wensen wordt namelijk altijd goed ontvangen. Ideaal om uw relaties te versterken én (letterlijk) op een goed blaadje te staan bij uw ontvangers. Want naast een leuk kaartje, maakt u ook duidelijk dat u aan uw klanten of team denkt.

Print werkt

Ook al zijn we bij comma helemaal overtuigd van online communicatie, toch loont het de moeite om nu en dan nog eens terug te grijpen naar print. Mensen vinden het namelijk toch nog net iets leuker om fysiek een boodschap te krijgen, zeker als het een visueel aantrekkelijk jasje gekregen heeft. Daarnaast is het ook helemaal niet zo duur om eens een fysieke boodschap te laten drukken. En aangezien loyale klanten zorgen voor de meeste en gemakkelijkste omzet, is het opportuun om in te zetten op die positieve contactmomenten met uw klanten of team.

Wie wilt u allemaal een kaartje sturen?

Denk na over wie u wilt bereiken met uw eindejaarsboodschap en stel uw boodschap daarop af. Een kaartje voor uw klanten, leveranciers of medewerkers wordt telkens op een andere manier ingevuld.

Wees creatief

Denk goed na over wat u wilt vertellen. Creatieve kaarten vallen meer op en blijven beter hangen. Ook persoonlijke boodschappen kunnen in de smaak vallen. Zorg gewoon dat uw boodschap matcht met het imago van uw bedrijf.

Verstuur op tijd.

Veel bedrijven sluiten tijdens de kerstperiode. Het zou daarom dus jammer zijn dat uw eindejaarsboodschap pas na het verlof gelezen wordt. Begin daarom op tijd aan uw boodschap en zorg ervoor dat ze halverwege december bij uw ontvangers toekomt.

FRWRD kerstanimatie
Sol.One kerstanimatie

Hulp nodig bij het verzinnen van een klinkende, creatieve boodschap die ook visueel tot in de puntjes verzorgd is? Bij comma weten we van aanpakken én weten we wat werkt! Stuur ons gerust een mailtje en dan kijken we samen hoe we uw eindejaarsboodschap – of ander drukwerk! – vorm kunnen geven.