SEO: Search Engine Optimalization. In het jargon: zoekmachinemarketing. Voor veel marketeers is het een bekend begrip, voor anderen slechts een tool die daadwerkelijk wordt gebruikt. In de praktijk blijkt dat als de rankings stabiliseren, de energie om tijd aan SEO te besteden, daalt. Het is belangrijk om te blijven investeren in uw vindbaarheid. Maar waarom is het zo belangrijk om hier aandacht aan te blijven besteden?
Iedereen gebruikt Google
Google is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Bijna iedereen zoekt met Google. Analyseer eens uzelf. Wanneer hebt u voor het laatste Google gebruikt om iets op te zoeken? Zeker nu Google in url-regel staat bij de meeste browsers, ligt het bijna voor de hand dat u niet anders meer doet. Daarnaast is de app van Google via mobiele devices een zeer populaire tool.
SEO is de weg naar vele bezoekers
Zonder bezoekers bent u met een fantastische website niks. SEO is de perfecte manier om bezoekers naar uw website te lokken. Door hoge zoekposities te halen, wordt u website zichtbaar voor potentiële bezoekers. Google is de opening naar uw bedrijf.
Google AdWords geeft u, tegen betaling, toegang tot deze weg. Probeer SEO en AdWords maximaal in te zetten om uw kansen op bezoekers te verhogen. U opent op die manier verschillende deuren waardoor u bezoekers de weg vinden naar uw website.
SEO is goed meetbaar
Het grote voordeel van SEO, en natuurlijk ook van betaald verkeer via Google AdWords, is de meetbaarheid. Via SEO kunt u zien via welke termen bezoekers naar uw website komen. Ook welke stappen zij nemen op uw website. U kunt hun volledige traject analyseren. Een goede meting is enorm belangrijk, het biedt u heel wat goede mogelijkheden voor optimalisatie.
Beperkte investering
De investering die u moet maken voor SEO is relatief beperkt. Als we dat vergelijken met andere investeringen zoals televisie of advertenties in de krant, ligt de kost van SEO heel wat lager. Daarom is het voor veel bedrijven enorm interessant om gebruik te maken van SEO.
Gebruikmaken van SEO biedt u nooit garantie op dat exacte aantal bezoekers die u in gedachten hebt. Maar als u SEO inzet op de juiste manier, zal dit uiteraard een positief effect hebben.
SEO zorgt ook voor een stijging van de offline verkopen
SEO leidt tot directe verkoop via de webshop op de website. Maar SEO geeft ook een positief effect op de offline verkopen van uw bedrijf. Elke bezoeker die via Google binnenkomt op uw website is een potentiële klant voor uw fysieke winkel.
Kortom is SEO het ideale marketinginstrument voor alle bedrijven met heel wat potentieel. Probeer SEO op de juiste manier in te zetten. Op die manier hebt u heel wat potentie om het bezoekersaantal te doen stijgen.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)