In onze vorige blog “Hoe maakt u een sterk LinkedIn profiel” werd uitgelegd hoe u uw profiel helemaal up-to-date zet. Eens dit in orde is, kunnen we overgaan naar de volgende stap.
Hoe netwerken op LinkedIn en de juiste contacten vinden aan de hand van zoekopdrachten? Hier is deel 2!
Streefdoel van 500 + connecties
Om uw bereik te vergroten is het aangeraden om 500+ connecties te behalen. 500+ is voor de meeste mensen een hele klus. Zoek het in het begin niet te ver. Connecteer met uw collega’s, buren, vrienden en kennissen. Kortom, met iedereen die u kent.
Hoe vergroot u uw netwerk?
Eens u met iedereen hebt geconnecteerd die tot uw kennissen behoort, is het van belang om met mensen te connecteren die binnen uw netwerk een meerwaarde kunnen bieden. Deze profielen kunt terugvinden aan de hand van simpele zoekopdrachten via LinkedIn.
Hieronder vindt u een overzicht van alle mogelijke filters waarop u kunt filteren om connecties te vinden. Dit kan door middel van locaties, bedrijven, bedrijfstakken, profieltaal, onderwijsinstellingen, contactinteresse, services, maar ook door functietitels. Nadat u alles hebt ingesteld kunt u de filter toepassen en krijgt u een lijst te zien van personen die voor u relevant zijn.
Hoe komt u in contact met uw doelgroep?
Eens u de lijst hebt gevonden na het toepassen van uw zoekopdracht, begint de volgende stap. Hoe connecteer ik met deze mensen?
Vraag een connectieverzoek maar doe dit altijd met een persoonlijke boodschap. Connecteren zonder boodschap heeft niet veel nut want de andere persoon weet niet waarom u wil connecteren. Leg uit in uw connectieverzoek aan de hand van een korte boodschap waarom u wil connecteren en wat jullie voor elkaar kunnen betekenen in de toekomst.
Daarnaast hebben wij nog andere manieren om u in contact te brengen met deze personen. Vraag gerust ons advies.
Hoe reageert u op connectieverzoeken?
Vaak krijgt u zelf ook heel wat connectieverzoeken en weet u niet goed wat u hiermee moet aanvangen omdat u de meeste personen niet kent. Indien u de persoon niet kent, kunt u de volgende regel toepassen:
Ontvangt u een uitnodiging van een persoon met tekst? Stuur altijd een berichtje terug en bepaal dan of het interessant is om deze persoon toe te laten in uw netwerk of niet.
Ontvangt u een uitnodiging van een persoon zonder tekst? Stuur dan altijd een standaard bericht met de vraag waarom ze willen connecteren met u.
Krijgt u een bericht terug dan kunt u voor uzelf uitmaken of die persoon interessant is om aan uw netwerk toe te voegen. Krijgt u geen berichtje terug dan voegt u deze persoon niet toe aan uw netwerk, omdat u ook niet weet waarom die persoon wil connecteren.
Graag schrijven we met u deze standaardteksten uit. Contacteert u ons?
Plan LinkedIntijd in
Om een waardevol netwerk uit te bouwen, is het belangrijk om wekelijks LinkedIntijd te voorzien. In die tijd hebt u de tijd om zoekopdrachten op te stellen, persoonlijke connectieverzoeken te versturen, te antwoorden op connectieverzoeken, te antwoorden op direct messages en verjaardag berichten te versturen naar uw netwerk.
Eens u een waardevol netwerk hebt is het zeer belangrijk om dit ook te onderhouden en af en toe met uw netwerk te praten aan de hand van een kort berichtje. Het blijft een manier van netwerken, dan wel op de online manier? LinkedIn is een hulpmiddel om breed te netwerken en dat vraagt wel wat energie. Maar dit kan wel tot leads leiden voor uw bedrijf!
LinkedIn inzetten voor sterke bedrijfsprofilering?
U kunt zelf beginnen met uw LinkedIn onder handen te nemen, maar uit ervaring merken we dat een opleiding hierrond essentieel is om snel meetbaar resultaat te hebben. Deel ons uw plan en we werken samen iets uit op uw maat. Neem contact op met onze specialist.
Wilt u graag uw LinkedIn profiel helemaal goed zetten?
Ontdek onze 10 LinkedIn profiel tips!
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)