De Annual of Master in Media Awards, beter gekend als de AMMA Awards, hebben het doel marketing en communicatie te promoten door de beste resultaten inzake media-expertise van het land te bekronen. Ze behandelen vakgebieden rond onderzoek, mediaplanning en strategie, vernieuwingen van mediaruimte en het creatief omspringen met media. Vorige week vond de uitreiking plaats en wij presenteren u de winnaars!
Jury
AMMA ontstond in 2001 in Nederland om de professionaliteit van het vak ‘media’ zichtbaar te maken. In 2006 werden de eerste AMMA Awards in België georganiseerd. De jury wordt altijd samengesteld uit vakmensen vanuit verschillende segmenten en disciplines van de media- en communicatiesector.
De taak van de jury is om de Gouden, Zilveren en Bronzen award toe te reiken in tien categorieën. Deze tien categorieën kunt u ontdekken op de website van AMMA Awards.
De jury van dit jaar werd voorgezeten door Valérie Morfitis, Country Media Manager bij Unilever en ondervoorzitter Kris Coumans, Manager Digital CRM & RMC Region Europe nu Daimler AG.
De stemming tijdens de jurering is geheim. In geval van gelijkheid in het aantal stemmen laat de juryvoorzitter de jury opnieuw stemmen om uit te maken welke kandidaat de winnaar wordt. De finale jury wijst dan de winnaar aan met de juiste bekroning door 60 % van de punten toe te kennen.
Winnaars
De uitreiking vond dit jaar plaats op donderdag 4 mei. De prijs voor ‘Media Advertiser of the Year’ was weggelegd voor Miguel Aguza (Ikea). Hij haalde het van de andere genomineerden Jonas Braun (Lidl Belgium) en Lies Eeckman (Continental Foods).
‘Space’ is ‘Media Agency of the Year’. Andere genomineerde bureaus binnen deze categorie waren ‘Maxus’ en ‘Mindshare’. Ook ‘Medialaan’ ging met een prijs lopen, Het Vilvoordse mediahuis werd bekroond als ‘Media Saleshouse of the Year’. ‘JCDecaus’ en ‘Pebble Media’ behaalden een tweede en derde plaats.
Alle andere winnaars en genomineerden per categorie vindt u hieronder.
Media Agency of the year
Winnaar: Space
Genomineerden: Maxus en Mindshare
Media Saleshouse of the Year
Winnaar: Medialaan
Genomineerden: Pebble Media en JCDecaux
Best use of Interactive
Goud: Mindshare, These Days en Mazda
Zilver: Ogilvy, Social lab en Coca Cola
Brons: Mindshare en Axe
Innovation & Development of the Year
Goud: Spott App en Appiness
Zilver: SoPrism
Brons: Buzzify en JCDecaux
Best Media Strategy
Goud: Mindshare en Ola
Zilver: Maxus
Brons: PHD Media en Mora
Best use of Performance Marketing
Goud: E-lotto
Zilver: PHD Media, TBWA en Telenet
Brons: Scooore
Media Advertiser of the year
Winnaar: Miguel Aguza
Genomineerden: Jonas Braun en Lies Eeckman
Media Research of the Year
Goud: Mediahuis en Resilience Research
Zilver: RMB en MediaXperience
Brons: Medialaan en AD Impact Model
Best Creative Media Use
Goud: Darwin BBDO, PHD Media en Mora
Zilver: ZenithOptimedia en Mercedes
Brons: Space & Havas en Bruxelles Propreté
Best Use of Social & Content
Goud: PHD Media, TBWA en Telenet
Zilver: Euromillions
Brons: Space en Samsung
Media Personality Of The Year
Winnaar: Marc Vossen
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)