Hoe zorgt u ervoor dat potentiële klanten en stakeholders uw bedrijf online terugvinden? Die vraag houdt heel wat ondernemers en marketeers bezig. Het antwoord is natuurlijk niet eenduidig en hangt af van heel wat factoren. Daarom gaat u best gestructureerd en doordacht te werk. Want een duidelijke, digitale strategie zorgt voor de beste resultaten.
comma, brand strategists behaalt uw digitale doelstellingen aan de hand van drie fases:
Ready? – Prepare to succeed
Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom nemen we eerst en vooral uw huidige situatie onder de loep. Wie bent u vandaag als bedrijf? Hoe pakken uw concurrenten het aan? Wat willen uw klanten in elke fase van hun klantenreis? Waar kunnen we hen bereiken? Hoe digitaal volwassen is uw bedrijf? En welke stappen moet u nog nemen om hierin te groeien?
Het business model canvas in combinatie met de resultaten uit de positioneringsworkshop en de customer journey workshop stellen ons in staat om heldere conclusies te formuleren. Pas dan is het op naar de volgende fase.

Set? – Set up your digital strategy
Een sterke strategie stroomt voort uit duidelijke doelstellingen. We koppelen objectieven op korte, middellange en lange termijn aan de juiste KPI’s en metrics. Daarna onderzoeken we uw digitale doelgroep. Met welke target parameters bereikt u de juiste mensen? Wat zijn hun interesses? Op welke digitale kanalen zitten zij in elke fase van hun customer journey? De juiste inzichten en doordachte keuzes leiden tot een goed gefundeerde digitale strategie.

Go! – Run and optimize
Uw digitale strategie staat nu klaar voor uitvoering. We stellen een concreet stappenplan op met een helder, operationeel plan en aan de hand van een digital balanced scorecard. De timing en het budget staan vast, de taken zijn verdeeld. Let’s go, we vliegen erin!
Ook tijdens de implementatie blijven we weloverwogen te werk gaan. Ons motto hier is ‘meten, leren, aanpassen’. Want we meten maandelijks de resultaten op basis van vastgelegde KPI’s en metrics. Op basis van die resultaten leren we wat te doen. En tijdens de driemaandelijkse dashboardmeetings formuleren we conclusies en stellen we actiepunten voor. Zo sturen we uw digitale strategie bij waar nodig en behalen we samen doelgericht de vooropgestelde resultaten.

Klaar om zelf op de digitale sneltrein te springen? In slechts drie stappen loodst comma, brand strategists uw bedrijf naar de gewenste bestemming.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
22 april 2021
Kickstart your videomarketing: boost uw merk met video
The future has arrived: video is niet langer een krachtig communicatiemiddel in wording. Dat is het al lang. Alleen maken we er nog niet voldoende gebruik van. Nochtans is videomarketing een belangrijk onderdeel van de communicatiestrategie. Video gaat sneller vooruit dan u denkt en zal al snel nieuwe hoogtes bereiken. Laat het niet aan u voorbijgaan, dat is onze boodschap.
19 april 2021
Aan de slag met Pinterest voor bedrijven!
Wij helpen u graag verder in enkele stappen hoe u een pinterest bedrijfsprofiel moet aanmaken en hoe u hiermee verder aan de slag kan.
6 april 2021
Mailchimp of Klaviyo: welke marketing automation tool past het best bij u?
Leads behouden, niet de makkelijkste job! Maar wel belangrijk, want als u de interesse van leads vasthoudt, stappen ze niet over naar de concurrentie. Gelukkig snelt de technologie te hulp en bestaan er marketing automation tools zoals Mailchimp en Klaviyo. Die programma’s helpen u om een goed contact te onderhouden met leads en klanten. Maar welke tool past het best bij u?