Het steeds veranderende marketinglandschap is een uitdagende omgeving voor marketingbureaus. Deel uitmaken van een globaal netwerk is een enorm voordeel, zeker in een context die afhankelijk is van verschillende factoren. Board Member Greetje Demuelenaere en Global Operations Manager Elaine Miller leggen uit hoe een wereldwijd marketingnetwerk zoals Tribe Global waarde kan toevoegen aan uw bedrijf.
Het netwerk van Tribe Global omvat meer dan 3100 marketingprofessionals die in totaal maar liefst 34 talen spreken. Deze leden, partners, het bestuur … hebben allemaal ambitie als rode draad in hun persoonlijkheid. Elk lid is een bron van kennis en ervaring die actief gedeeld wordt binnenin het netwerk. Wijdverspreide perspectieven zorgen voor een frisse kijk op uw klanten en zakenrelaties. “Doordat iedereen elkaar goed kent zijn we extra gemotiveerd om elkaar te helpen waar we kunnen. Daar ligt de kracht van Tribe Global: in de samenwerkingen,” laat Elaine weten. Greetje vult aan: “Het grootste voordeel van Tribe is dat wij als klein land binnen de 24 uur namen aftoetsen of marktinzichten krijgen van over de hele wereld. Aangezien het netwerk bestaat uit zelfstandige agentschappen waar de rode draad passie en vriendschap is, is dit van onschatbare waarde.”
Samenwerken met communicatiespecialisten uit alle hoeken van de wereld
Een voorbeeld van een samenwerking die tot stand kwam via Tribe is de casus van Intelsat. Intelsat is een klant van Fiction Tribe, die op zoek was naar een pr-bureau om hun nieuwe Global Customer Operation Centre in de media te brengen. Omdat dit bureau geen marketingconnecties had in Zuid-Amerika nam Fiction Tribe contact op met Sing: een Braziliaans pr-bureau dat lid is van het Tribe Global-netwerk. Zo kon Intelsat vlot en succesvol communiceren over hun nieuwe Centre in het Braziliaans-Portugees en Spaans.
Ook comma werkte eerder al samen met Concept Factory aan een opdracht voor Luxembourg Institute of Health.
Daarnaast loopt er momenteel ook een samenwerking tussen comma, Concept Factory en Steam voor een Benelux-organisatie én wordt er met het Portugese Fractial Mind hard gewerkt aan een app voor scholen met gamification. Hier fungeert comma telkens als één van de meest strategische entiteiten van Tribe Global.
Kennis en inspiratie uitwisselen
Het communicatieplatform van Tribe Global is de verzamelplaats voor de nieuwste artikels, rapporten, trends … van over de hele wereld. Daarnaast organiseert Tribe ook regelmatig rondetafelsessies en paneldiscussies over uiteenlopende, interessante onderwerpen. Zo organiseerden ze al sessies rond creativiteit, media, welzijn en financiën. Een ander voordeel van Tribe Global is het Global Xchange Programme dat werknemers met potentieel de mogelijkheid biedt om ervaring op te doen in een ander Tribe-bureau, in een ander werelddeel. Dit medewerkersuitwisselingsprogramma geeft werknemers de kans om nieuwe vaardigheden te leren die ze na afloop van de uitwisseling terug meenemen naar hun thuisbasis. Fysieke, zakelijke bijeenkomsten zoals recent in Rome en New York zijn ook een uitgelezen moment om inspiratie op te doen bij gelijkgezinden. Daarnaast heeft Tribe Global ook een Tribe Shop, die heel wat zakelijke tools aan een voordelige prijs exclusief beschikbaar maakt voor leden en partners. Op die manier worden de marketingskills van het netwerk steeds verder aangevuld en verfijnd.
Tijd voor een rebranding
Tribe Global is ambitieus. Het netwerk blijft volop groeien, net zoals het lijstje met voordelen van een wereldwijd netwerk ook blijft ook groeien. Daarom vond Tribe dat het na tien jaar tijd werd om alles in een nieuw jasje te steken. De teaser hierboven geeft al een voorproefje van de nieuwe website.
Wilt u uw onderneming een extra zetje geven? Neem dan gerust contact op met een Tribe-expert en krijg toegang tot een wereldwijde inspiratiebron.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
25 februari 2022
Hoeveel is uw merkwaarde waard?
De exacte waarde van een merk valt moeilijk te bepalen. Doorheen de jaren kwamen reeds verscheidene marketeers op de proppen met theorieën die merkwaarde zouden kunnen verklaren. Toch bleef die definitie eerder flou. Naast de financiële waarde van een merk, moet namelijk ook rekening gehouden worden met parameters die moeilijker in cijfers te gieten zijn. Het Amerikaanse bureau BRANDThink bracht daarom een Index op de markt om alle elementen van een merk te kunnen staven.
25 januari 2022
2022 is een jaar vol nieuwe kansen in het consumentenlandschap
Ze zijn het vertrek- en eindpunt van elke campagne. Ze vormen de spil van elk product of dienst en worden daarom bestudeerd, getypeerd en gesegmenteerd om ze op het juiste moment te kunnen bereiken: de consumenten. Zowel op wereldvlak als op marketingvlak worden tijd en geld op een andere manier gespendeerd dan pakweg vijf jaar geleden. Wij verzamelden enkele voorspellingen voor het consumentenlandschap van 2022 uit het rapport van The New Consumer en Coefficient Capital.