Breng uw doelgroep terug naar uw website met remarketing
Als bedrijf of organisatie wilt u zoveel mogelijk prospecten uit uw doelgroep naar uw website leiden. Hiervoor kan u inzetten op SEO, SEA, social advertising, … Maar het grootste deel van uw bezoekers zal niet overgaan tot het nemen van contact of een aankoop na de 1ekennismaking met uw product of dienst. In deze blog leggen wij uit hoe je dit kunt bereiken met behulp van remarketing.
Remarketing
Een manier om meer conversie te creëren, is door remarketing te gebruiken via Facebook, Instagram of LinkedIn.
Onderstaand model legt uit hoe remarketing werkt via social media. Hoe maakt u van een prospect een klant die een conversie voltooit op uw website.
Installatie Pixel
Om aan de slag te gaan met remarketing is het belangrijk om een pixel, een stukje code, op uw site te installeren. Die houdt gegevens van de bezoeker bij zodra hij of zij uw website bezoekt. Voor Facebook en Instagram is dat een Facebook Pixel en voor LinkedIn een LinkedIn pixel.
Segmenteer uw doelgroep
Dankzij deze pixel kunt u segmenteren op specifieke bezoekers. Dit gebeurt aan de hand van een specifieke URL.
bv. Alle bezoekers die op de contactpagina van mijn site zijn gekomen wil ik een advertentie sturen.
Ook kunt u segmenteren specifiek op tijd.
bv. Bezoekers die uw website de afgelopen 15 dagen hebben bezocht.
Een combinatie van beide is ook mogelijk, een specifieke URL met timing. U stelt een segment in aan de hand van een URL gekoppeld aan een timing van een aantal dagen.
bv. Alle bezoekers die de laatste 30 dagen op mijn contactpagina zijn geweest wil ik bereiken.
Wanneer u zeer specifiek wilt adverteren kunt u bepaalde doelgroepen uitsluiten uit de remarketing campagne.
bv. Alle bezoekers die op de afgelopen 15 dagen op mijn homepagina zijn geweest wil ik geen advertentie sturen.
Let op: U kunt pas starten met remarketing als uw doelgroep een bepaald aantal mensen heeft bereikt. Op Facebook en Instagram zijn dat 100 mensen en op LinkedIn 300.
Reactivatie van bestaande klanten & prospectie
Remarketing is een handig middel om oude klanten, waar u al een tijd niks meer van gehoord hebt, te reactiveren. Op deze manier komt uw doelgroep terug in aanraking met uw bedrijf.
Naast reactivatie van oude klanten kunt u ook prospecteren via remarketing. Dit doet u door in uw targetting bestaande klanten uit te sluiten en hier enkel een advertentie te tonen aan personen die nog nooit in aanraking zijn gekomen met uw bedrijf.
Frequenties bepalen
Bij het instellen van een campagne is het belangrijk om naar de frequentie van uw advertenties te kijken. Probeer steeds te streven naar een frequentie van maximaal 5. Als bedrijf wilt u ook niet te opdringerig overkomen bij uw doelgroep. Daarom is het mogelijk om een maximum van 5x dezelfde advertentie te tonen aan éénzelfde persoon.
A/B testing
Retargeting-campagnes zijn cruciaal! Hiermee kunt u bezoekers doen converteren die anders naar de concurrentie gaan. Belangrijk hierbij is om te testen wat werkt voor welke doelgroep. Gebruik hiervoor A/B testing. A/B testing houdt in dat u verschillende copy test, gebruik maakt van verschillende beelden en bijvoorbeeld mensen leidt naar diverse landingspagina’s. Er zijn diverse mogelijkheden om mee te googelen en te kijken wat het meest optimale werkt voor uw doelgroep.
Wilt u aan de slag gaan met remarketingadvertenties? Wij helpen u graag verder met een voorstel op maat.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)