Wilt u met uw bedrijf succesvol zijn op vlak van digital marketing? Wij hebben voor u zeven strategieën opgesomd die u hierbij kunnen helpen.
Mega personalisatie
Dankzij het internet hebt u als bedrijf toegang tot gigantische hoeveelheden data. Deze data bevatten ook de digitale voetprint van gebruikers en hun online gedrag. Op basis van deze gegevens kunt volledig aanpassen aan de gebruiker waardoor de ervaring voor hen helemaal persoonlijk wordt. Volledig gepersonaliseerde merkervaringen creëren is dus de boodschap. Een voorbeeld is Facebook, die gepersonaliseerde advertenties aanbiedt op basis van bezochte websites. Wees dus niet verbaasd als dat mooie kleedje plots ook op uw Facebook overzicht staat.
Belang van live
Consumenten hebben de voorkeur alles in het nu en live mee te maken. Consumenten spenderen 300% meer tijd aan het kijken van een live video dan een voorop opgenomen video. Ga dus live met uw boodschap en vergeet geen push notificatie te versturen wanneer u live gaat.
Wees voorzichtig met persoonlijke gegevens
Consumenten zijn bereid hun persoonlijke data door te geven in ruil voor een betere ervaring maar als bedrijf moet u correct omgaan met deze gegevens. Persoonlijke gegevens mogen niet zomaar doorgegeven worden. In mei wordt de wetgeving hierop nog eens verstrengt met de intrede van de nieuwe GDPR (General Data Protection Regulation) wet. GDPR biedt ook nieuwe mogelijkheden voor ondernemingen. De GDPR biedt een ‘accountability principe’ waardoor u als onderneming het vertrouwen van uw consument kan winnen. Door transparante dataverzameling technieken aan te bieden versterkt u de band met de consument. Steeds vaker worden persoonlijke gegevens van klanten gehackt, zorg dus voor extra beveiliging en communiceer dit naar uw klanten. Op deze manier zal de klant op een geruste manier persoonlijke gegevens met het bedrijf delen.
Zet in op mobiel
Mobiele tools zijn vandaag noodzakelijk in het engageren van uw consument. Via mobiele diensten zoals Whatsapp en Facebook Messenger kunt u vlot communiceren met de consument en deze engageren. 69% van digitaal media engagement gebeurt via mobielen diensten, zet dus zeker in op mobiel. Amerikaanse pizzaketen Domino’s kon door open te communiceren over een hygiënecrisis de negatieve gevolgen beperken. Ook in tijden van crisis kan communiceren via mobiel dus een handige tool zijn.
Niche doelgroepen
Zet in op verschillende kleine niche doelgroepen in plaats van grote brede doelgroepen. Deze kleinere doelgroepen zijn vaak meer betrokken en zeer trouw.
Betaal voor sociale media
Sinds Facebook het gratis online engagement grondig ingeperkt heeft is het als onderneming belangrijk geld in te zetten op het boosten van uw posts. Houdt hier rekening mee bij het opstellen van uw budget. Heel wat nieuwspagina’s zoals HLN en Het Nieuwsblad zijn al actief bezig hun volgers te engageren om zo zeker op hun Facebookpagina te verschijnen, dit aan de hand van gesponsorde berichten.
Terugkeer naar de eigen media
Consumenten zijn vandaag van alles op de hoogte via sociale media en notificaties. De locatie van de content is hierdoor niet langer belangrijk, zolang de info bruikbaar en opzoekbaar is. Hierdoor kunt u als merk weer terug gebruik maken van eigen media. Op deze manier kunt u uw content ook personaliseren voor de bezoeker en u kunt ook data verzamelen. Wees dus actief op uw website, Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram.
Geen idee hoe u hieraan moet beginnen? Comma merkenmarketeers heeft al van verschillende bedrijven de website en sociale media up-to-date gebracht dus ook voor uw bedrijf is dit zeker mogelijk!
Bezoek voor meer info gerust onze website www.merkenmarketeers.be of contacteer één van onze consultants.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)