Een bedrijf draaiende houden gaat hand in hand met een pak administratie. Ondertussen zijn er al heel wat applicaties en platformen op de markt die uw papierwerk automatiseren en op die manier ook vergemakkelijken. Het enige nadeel is dat dergelijke tools vaak toegespitst zijn op een bepaald onderdeel van uw administratie, waardoor meerdere platformen nodig zijn … Behalve met Odoo!
Odoo is een open-source-softwarepakket voor bedrijven waar alles wat een bedrijf nodig heeft geïntegreerd is in één enkel platform. Het is een succesformule die steeds meer ondernemingen weet te overtuigen. Ondertussen heeft dit Waalse bedrijf wereldwijd elf kantoren in acht landen en rekent Odoo op ongeveer zeven miljoen gebruikers.
Digitaliseren met Odoo
De gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid om alles wat uw bedrijf nodig heeft naar één back-end platform te brengen, heeft als gevolg dat meer en meer bedrijven overschakelen naar Odoo. Ook comma en Tribe Global maakten de overstap naar Odoo om onze processen te vereenvoudigen en tijd te besparen. Onze office en finance manager Elke laat alvast weten dat alles vlotter zal verlopen: “De digitale factor van Odoo is zeker een meerwaarde. Dossiers kunnen makkelijker geconsulteerd en opgevolgd worden dankzij dit platform. Zo kunnen we nog efficiënter werken.”
Klanten begeleiden met Odoo Partner
Niet alleen onze eigen backoffice krijgt dankzij Odoo een update. Als Odoo Partner kunnen we kmo’s ook helpen met het vergemakkelijken van hun bedrijfsprocessen. Odoo vertakt in alle apps die u nodig heeft: van verkoop, website, financiën, voorraad en productie tot personeelsbeheer, marketing, diensten en productiviteit. Daarnaast voorziet het platform ook een personaliseringstool genaamd Odoo Studio waarmee u zelf gepersonaliseerde apps kan ontwikkelen.
Odoo werkt dus met een familie van apps die naadloos samenwerken, zodat u alles kan doen en automatiseren wat u wil. Het is een gecentraliseerde oplossing die overal toegankelijk is én verbonden kan worden met elk apparaat. Als Odoo Partner kan comma een adviserende en ondersteunende rol opnemen bij het implementeren van deze tool. Dit futureproof systeem geeft de mogelijkheid om bedrijven en organisaties te transformeren. We zijn er namelijk van overtuigd dat efficiëntie de springplank is naar groei. Als Odoo Partner kunnen bedrijven voortaan bij comma terecht om hun digitale processen om te zetten in handige tools en systemen, met bijhorende website. Odoo heeft vooral ingezet op hun websiteformule, waardoor dit een challenger kan worden van WordPress. Daarom vonden we het evident om ook de Odoo-kaart te trekken met onze strategische marketeers. Bedrijven die nood hebben aan een website die verder gaat dan een corporate website en waar bedrijfsprocessen geïntegreerd zijn, zullen in Odoo de perfecte oplossing vinden.
Waalse eenhoorn
Leuk om te weten: Odoo groeide uit tot een van de hoogst gewaardeerde Belgische techbedrijven en is daarnaast ook de eerste Waalse eenhoorn. Eenhoorn? Jawel, in het bedrijfsleven worden startende niet-beursgenoteerde bedrijven met een marktwaardering van meer dan 1 miljard dollar eenhoorns genoemd omdat ze zo weinig voorkomen. Andere voormalige eenhoorns die u vast wel zal herkennen zijn bijvoorbeeld Uber, Deliveroo en WhatsApp.
Benieuwd naar wat Odoo voor u kan betekenen? Aarzel niet om ons te contacteren, wij helpen u graag verder.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)