De archetypen van Jung
Succesvolle merken kennen zichzelf en hun ideale klanten. Ze spelen er bewust op in door één archetype te omarmen. Ze maken het hun ideale klanten gemakkelijk om zich met hen te identificeren. Ze trekken ze aan doordat hun verhaal, dromen en hoop dezelfde zijn. De brand archetypen van Jung zijn onmisbaar bij het bepalen van uw positionering en brand identity.
Wat is er leuker om over te schrijven dan de minnaar… Hij of zij verleidt met schoonheid, passie en lust, stelt de emotie boven de ratio en bezorgt u een geweldig gevoel. Love brands… here we go.
Is uw merk een minnaar?
Wilt u er met uw merk of product voor zorgen dat mensen zichzelf of het leven aantrekkelijker vinden? Helpt u mensen in het aangaan van relaties? Spreekt u alle zintuigen aan? Dan is uw merk heel waarschijnlijk van het archetype ‘minnaar’.
Waar komt u de minnaar tegen?
Minnaars zijn alomtegenwoordig in literatuur, film en kunst. De ene keer in een verboden liefde, de andere keer in een kortdurige, passionele affaire. Figuren als Don Juan en Casanova waren bijvoorbeeld de inspiratiebron voor heel wat romans, films, muziek en gedichten. Bekende verleiders zijn bijvoorbeeld James Dean, Marilyn Monroe, Marlon Brando, Penelopez Cruz, Mads Mikkelsen, Beyoncé, Mick Jagger… en ga zo maar door. De grens met het sekssymbool is niet altijd zo duidelijk afgebakend.
Wie is de minnaar?
De minnaar of lover geeftt u een geweldig gevoel. U bent het mooiste wat hem of haar overkomt. Hij of zij heeft iets sensueels. Alle zintuigen spelen een grote rol in het leven van de minnaar: hij of zij houdt van lekker eten, heerlijke geuren, mooie voorwerpen, zachte stoffen, enz. Kortom: vreugde en genot. Maar de minnaar staat niet alleen voor romantiek en lust. Intimiteit, maar ook vriendschap, verbinding, gedeelde ervaringen en liefde voor het leven horen bij dit archetype.
Voordelen
Lovers creëren passievolle ervaringen die voor mooie herinneringen zorgen. Ze hechten belang aan een prettig leven, goede relaties en doen er alles aan om mensen met aan elkaar te verbinden. Ze willen u in de watten leggen en alle zintuigen aanspreken. Ze houden niet alleen van schoonheid, maar zijn ook stijlvol.
Valkuilen
De lover gaat helemaal een grens over als de weelde omslaat in sletterig gedrag. Het stijlvolle element verdwijnt dan op de achtergrond, de inhoud gaat verloren. Passie kan uiteraard ook omslaan in jaloezie en achterdocht, de keerzijde van de liefde.
Het merk als minnaar
De minnaar komt u tegen in alle merken die u met iets verleiden: een hap in die heerlijke praline, een verwendagje wellness, een prachtig juweel om te dragen, een zwoel parfum. Bekende voorbeelden zijn Ferrero, Dior, Chanel, Magnum, Alfa Romeo en Nespresso met in de hoofdrol de verleidelijke George Clooney. Vooral in mode, juwelen, verzorging, smaakvol lekkers en dating zult u de minnaar tegen het lijf lopen. Opwindend, sensueel, bijzonder, perfect en vriendelijk zijn passende adjectieven die bij love brands horen.
Nespresso Professionals (B2B)
Case Magnum (B2C)
Communicatiestrategie
Wilt u begeleiding rond brand identity en communicatiestijl?
Contacteer dan één van onze strategen.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)