Om het leven van een marketing professional te vergemakkelijken zijn er een aantal handige marketing tools die op het web circuleren. Deze maken het mogelijk uw communicatie correct te laten verlopen en te voorzien van een grondige opvolging met gebruiksvriendelijke analyse. Wij hebben er alvast drie voor jullie uitgelicht.

Woorank

Woorank is een zeer interessante tool om snel en eenvoudig een website te analyseren. Het enige wat u hoeft te doen is het invoeren van de desbetreffende URL. Inzichten verschaffen in de functionaliteiten van uw website is zeer belangrijk, dit met als streefdoel een volledig geoptimaliseerde website te bekomen. Dit maakt het makkelijker om hoog te scoren in Google en bovenaan te staan bij de zoekopdrachten. Woorank koppelt een score aan uw website op basis van verschillende soorten criteria. Het is vooral belangrijk te kijken naar waar het beter kan, om zo altijd een stapje voor te zijn.

Hootsuite

De verschillende soorten sociale mediakanalen worden steeds groter en complexer. Het beheren van deze kanalen dus ook. Hootsuite is een ‘social media management tool’ waarmee u verschillende platformen kan beheren, meten en analyseren. Ook voor het inplannen van berichten is Hootsuite ideaal. Deze tool maakt het mogelijk om alles op één centraal punt te beheren. Bovendien kan het ook gratis gebruikt worden!

Hotjar

Voor een diepere analyse van de bezoekers van uw website is Hotjar de tool bij uitstek. Hoe de gebruikers omgaan met de specifieke content die we aanbieden is iets waar online marketeers dagelijks mee bezig zijn. Bij Hotjar ligt naast de kwantitatief meetbare acties, die gemeten kunnen worden met Google Analytics, de focus op emoties. Bij deze marketing tool gaat het vooral om kwalitatieve dataverzameling en de analyse hiervan. Hotjar maakt gebruik van onderandere heatmaps, funnel tracking en surveys om zo het gedrag van de gebruiker die uw website bezoekt in kaart te brengen.