Hoewel onze internetverbinding al heel wat sneller is dan enkele jaren geleden, ervaren we soms nog problemen bij het laden van bepaalde websites.

 En niet alleen is dat nadelig voor de gebruiker, ook Google straft u af wanneer de laadsnelheid van uw website heel traag is. Is dat ook het geval voor uw website? Dan hebben wij voor u de ideale tip.

Stel: u maakt met het hele gezin een daguitstapje naar Antwerpen. Mooie vakantiedag maar o wee, nergens een parkeerplaatsje te bespeuren. Snel grijpt u naar uw smartphone en tikt op Google ‘parkings Antwerpen’ in. U wilt een snel antwoord en drukt meteen op het eerste het beste antwoord. Maar de website blijkt heel traag te laden. Wat doet u dan? Uiteraard. U klikt de website weg en surft meteen naar het tweede antwoord. En dat is nu net wat we willen vermijden.

Foto’s optimaliseren doet wonderen

Omdat onze webwonders al het onderste uit de kan hebben gehaald om uw website zo snel mogelijk te doen laden, is er vaak een pasklaar antwoord op de vraag waarom uw website dan nog zo traag inlaadt. Waarschijnlijk zijn uw opgeladen foto’s te zwaar. Daarom haalt u ze best door een optimalisatietool. Die zijn breed verspreid over het world wide web, maar wij raden u alvast optimizilla.com aan. U haalt uw foto’s door de tool en ze worden meteen geoptimaliseerd voor het web. U downloadt ze en kunt ze meteen opnieuw op uw website plaatsen. Handig, toch?

En misschien nog dit…

Hou er steeds rekening mee dat uw foto’s maximaal 1200 px en liefst zo weinig mogelijk kb groot mogen zijn. Hebt u alle foto’s op uw website geoptimaliseerd? Check op Google Analytics zeker het verschil in de bounce rate! Huh? Bounce rate? Wasmeda? De bounce rate is het percentage bezoekers van uw website dat meteen weer weg klikt. Hoe lager dat percentage, hoe beter natuurlijk. En de kans bestaat dat eens uw foto’s geoptimaliseerd zijn en uw website bijgevolg sneller laadt, er ook meer mensen langer op uw website zullen blijven. Ideaal!