Hoewel onze internetverbinding al heel wat sneller is dan enkele jaren geleden, ervaren we soms nog problemen bij het laden van bepaalde websites.
En niet alleen is dat nadelig voor de gebruiker, ook Google straft u af wanneer de laadsnelheid van uw website heel traag is. Is dat ook het geval voor uw website? Dan hebben wij voor u de ideale tip.
Stel: u maakt met het hele gezin een daguitstapje naar Antwerpen. Mooie vakantiedag maar o wee, nergens een parkeerplaatsje te bespeuren. Snel grijpt u naar uw smartphone en tikt op Google ‘parkings Antwerpen’ in. U wilt een snel antwoord en drukt meteen op het eerste het beste antwoord. Maar de website blijkt heel traag te laden. Wat doet u dan? Uiteraard. U klikt de website weg en surft meteen naar het tweede antwoord. En dat is nu net wat we willen vermijden.
Foto’s optimaliseren doet wonderen
Omdat onze webwonders al het onderste uit de kan hebben gehaald om uw website zo snel mogelijk te doen laden, is er vaak een pasklaar antwoord op de vraag waarom uw website dan nog zo traag inlaadt. Waarschijnlijk zijn uw opgeladen foto’s te zwaar. Daarom haalt u ze best door een optimalisatietool. Die zijn breed verspreid over het world wide web, maar wij raden u alvast optimizilla.com aan. U haalt uw foto’s door de tool en ze worden meteen geoptimaliseerd voor het web. U downloadt ze en kunt ze meteen opnieuw op uw website plaatsen. Handig, toch?
En misschien nog dit…
Hou er steeds rekening mee dat uw foto’s maximaal 1200 px en liefst zo weinig mogelijk kb groot mogen zijn. Hebt u alle foto’s op uw website geoptimaliseerd? Check op Google Analytics zeker het verschil in de bounce rate! Huh? Bounce rate? Wasmeda? De bounce rate is het percentage bezoekers van uw website dat meteen weer weg klikt. Hoe lager dat percentage, hoe beter natuurlijk. En de kans bestaat dat eens uw foto’s geoptimaliseerd zijn en uw website bijgevolg sneller laadt, er ook meer mensen langer op uw website zullen blijven. Ideaal!
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
3 maart 2022
Opiniestuk: zijn NFT’s de toekomst voor merken?
Wat tot een paar maand terug nog een onbekende afkorting was, is ondertussen uitgegroeid tot een courante term. NFT’s werden een veelbesproken thema in de digitale wereld. Van ongeveer elk socialmediakanaal tot zelfs de website van Sporza … de non fungable tokens waren opeens niet meer weg te denken. Celebrities, investeerders, maar ook allerhande bedrijven stonden te dringen om op te kar te springen. En die kar lijkt voorlopig nog steeds volop in beweging te zijn. Maar wat is een NFT nu juist en waar liggen de gevaren en kansen?
28 januari 2022
HubSpot brengt sales, marketing en operations op één lijn
Het is één van de bekendste tools om het commerciële proces van bedrijven te vergemakkelijken: HubSpot. Deze tool omvat een CRM-systeem met bijkomende hubs in marketing, verkoop en klantenservice met enkele handige gratis aspecten. Het afgelopen decennium is HubSpot uitgegroeid tot dé inbound marketing- en salessoftware om websitebezoekers aan te trekken, om te zetten in leads en uiteindelijk te converteren naar klanten.
20 januari 2022
Dankzij Odoo kunnen kmo’s future-proof schakelen
Een bedrijf draaiende houden gaat hand in hand met een pak administratie. Ondertussen zijn er al heel wat applicaties en platformen op de markt die uw papierwerk automatiseren en op die manier ook vergemakkelijken. Het enige nadeel is dat dergelijke tools vaak toegespitst zijn op een bepaald onderdeel van uw administratie, waardoor meerdere platformen nodig zijn ... Behalve met Odoo! Bij comma maakten we de switch naar dit all-in-one platform én zullen we ook Odoo Partner worden