Genereer traffic naar uw website

Om leads te kunnen genereren via uw website hebt u websitebezoekers nodig. Zorg er dus voor dat u de juiste bezoekers binnenhaalt op uw website. Hierbij is het belangrijk om in te zetten op content marketing, de juiste zoekwoorden in uw website en een sterke SEO (search engine optimization) die uw doelgroep naar uw website leidt.

Maak gebruik van Call To Actions

Probeer zoveel mogelijk CTA’s te gebruiken op uw website. Deze knoppen triggeren de bezoeker om een actie te ondernemen op uw website. Door doelen in te stellen op deze knoppen via Google Analytics kunt u duidelijk meten waarop uw doelgroep het vaakst doorklikt en dus de meeste interesse in heeft.

Leads filteren

Als bedrijf heeft u dagelijks heel wat bezoekers en dus ook potentiële leads die op uw website binnenkomen. Het is belangrijk als marketeer om hierin juist te filteren. Stel als bedrijf specifieke filters op met wat voor u de ideale klant is. Zo kunt u gericht selecteren en de juiste leads verder benaderen.

Leads opvolgen

Na het filteren van de leads, komen we tot misschien wel de belangrijskte stap: de leads opvolgen op de juiste manier. Hierbij kunt u gebruik maken van een leadgenerator tool.

Een leadgenerator tool herkent bedrijven die uw website bezoeken door het IP-adres te koppelen aan een uniek samengestelde database. Vervolgens krijgt u op een overzichtelijke manier bedrijfsgegevens, e-mailadressen en LinkedIn profielen. Zo hebt u alle informatie die u nodig hebt om het eerste contact te leggen, allemaal vanuit één overzichtelijk dashboard.

Om iemand te kunnen overtuigen van uw dienst of product, wilt u natuurlijk wel weten waar de persoon aan de andere kant van de lijn in geïnteresseerd is. Daarom toont de leadgeneratie software u precies welke pagina’s bezocht zijn en voor hoelang.

Wilt u ook meer leads uit uw website behalen? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met Greetje.