U wilt graag relevante content posten, maar u bent even inspiratieloos? Wij hebben de oplossing! We verzamelden een overzichtje met leuke types content die altijd werken. Dus als u even naar een leeg scherm aan het staren bent en de ideeën maar niet willen komen, kunt u dit handige lijstje gebruiken als spiekbriefje!
#1 How to
Mensen lezen graag wat de beste manier is om iets te doen. Aan u om dat uit te zoeken en vervolgens samen te vatten in enkele simpele stappen. Een voorbeeld hiervan op onze eigen blog is het bericht ‘How to: maak een social media marketinplan in 6 stappen’.
#2 Lijstjes
Lijstjes doen het goed op het web. Zorg voor een goede kop en ze trekken zeker de aandacht! Doordat ze handig en overzichtelijk zijn, worden ze duidelijk geapprecieerd door lezers. Ook wij passen deze tip geregeld toe zoals in het blogbericht ‘7 tips voor elke efficiënte marketeer’.
#3 Speel in op feestdagen en events
Weet u even niet wat te posten? Check uw kalender, misschien zijn er feestdagen of andere interessante gebeurtenissen op komst waarop u kan inspelen, kijk maar naar dit voorbeeld van comma, merkenmarketeers: ‘Tips om Tournee minérale te overleven’ of de Facebookpost ‘happy easter‘.
#4 Behind the scenes
Vergeet ook niet af en toe eens om u heen te kijken als u achter uw bureau zit. Misschien is er ergens wel iets interessants aan het gebeuren dat u op sociale media zou kunnen posten. De verjaardag van een collega, nieuwe stagiairs of een brainstormsessie? Uw volgers zijn geïnteresseerd in wat er intern gebeurt! Wij bij comma, merkenmarketeers doen het ook, kijk maar naar onze Instagrampagina!
#5 Deel een fragment van een blogpost
Als u als bedrijf een blog hebt die regelmatig onderhouden wordt, is dat een hoop interessante content die gebruikt kan worden op andere kanalen. Haal een leuke quote of een interessant idee uit een van uw blogposts en deel dat op social media. Op LinkedIn of Twitter kunt u zelfs een link plaatsen naar een blogpost met een korte teaser om mensen uit te nodigen verder te lezen op uw blog.
Dit delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related Posts
27 februari 2023
Chat GPwie?
ChatGPT, is hot. Maar wat ben je nu eigenlijk met de tool. En vooral, hoe zet je hem het best in voor uw bedrijf? Ontdek het hier.
23 januari 2023
Nieuwe subsidies voor bescherming intellectueel eigendom KMO’s
In de Europese Unie wordt de Nice classificatie gebruikt voor het registreren van handelsmerken en trademarks. De Nice Classificatie is een internationaal classificatiesysteem voor waren en diensten, bestaande uit 45 klassen. Het gebruik van dit systeem is belangrijk voor een correcte registratie en bijgevolg een optimale bescherming van het merk.
17 januari 2023
The A to Z of your business
Boost your business to new heights with our 26 words, one for every letter of the alphabet, that can help you make the correct choices in 2023.