SBS, het bedrijf achter succesvolle televisiezenders VIER, VIJF en ZES, lanceerde Smart Ads. Smart Ads ontkoppelen zich van de grote, meestal onbetaalbare televisiereclame voor kleinere kmo’s en is dus voor de lokale, regionale speler een unieke kans om brand awareness te behalen.

Wat zijn Smart Ads?

SBS biedt via Smart Ads een nieuwe vorm van adverteren aan om televisiereclame te personaliseren op maat van de kijker. Via Smart Ads kunt u uw advertentie laten zien aan uw specifieke doelgroep.

Welke targetting mogelijkheden zijn er?

De totale mogelijke targetting bedraagt 2 miljoen personen (alle Telenet en Proximus klanten), waarvan 75% in Vlaanderen. 

SBS beschikt over meer dan honderd criteria waaruit de adverteerder zijn specifieke doelgroep kan samenstellen. Categorieën kunnen zowel apart als samen worden ingezet. Er kan onder andere uit de volgende categorieën gekozen worden:

Ook kunt u targetten via een eigen client list.Het bedrijf Samsung gebruikte hun eigen client list voor Smart Ads en targette daar al hun eigen klanten met een veroudere smartphone. Deze doelgroep krijg dan advertenties met de nieuwste smartphones van Samsung.

Exellent gaat bijvoorbeeld de retailmarkt targetten, Het Poetsbureau speelt in op recruitment en ook Defensie vindt er zijn weg.

Hoe werkt het?

  1. Gezinnen worden getarget op basis van een aantal criteria.
  2. Relevante advertenties worden naar de set-up boxesgestuurd.
  3. Wanneer er een match is met het profiel van het kijkende gezin, kiest de settopbox de meest relevante spot en zendt hij deze uit.
  4. De spot wordt perfect geïntegreerd in het bestaande reclameblok.

Wanneer wordt uw advertentie getoond?

De techniek die toegepast wordt bij Smart Ads is ad replacement. De Smart Ad spots worden enkel

getoond op het moment dat de target group van de campagne naar de televisiezenders kijkt van VIER, VIJF of ZES.

Er zijn geen specifieke uren en programma’s waarna uw advertentie verschijnt. Als uw doelgroep live tv kijkt dan wordt u getoond. Aan de hand van de eerste resultaten wordt u het vaakst getoond met uw advertentie tussen 19u en 23u.

De Smart Ads zijn enkel van toepassing op lineaire live tv. Dat wil zeggen via de set-up boxes. Dus alles wat live is, niet uitgesteld kijken of online tv.

De kijker van VIER, VIJF & ZES

Hieronder vindt u een overzicht van de doelgroep per zender.

Brand awareness

Smart Ads gaan de kracht van tv combineren met de precisie van data en targetting. Door het

gebruik van Smart Ads focust u zich zowel op lange termijn (brand awareness) als op korte termijn (activation).

Heeft u vragen over Smart Ads of interesse om hiermee te adverteren? Neem dan contact op met onze specialist