Hoe zorgt u ervoor dat potentiële klanten en stakeholders uw bedrijf online terugvinden? Die vraag houdt heel wat ondernemers en marketeers bezig. Het antwoord is natuurlijk niet eenduidig en hangt af van heel wat factoren. Daarom gaat u best gestructureerd en doordacht te werk. Want een duidelijke digital strategie zorgt voor de beste resultaten.

comma, brand strategists behaalt uw digitale doelstellingen aan de hand van drie fases:

Ready? – Prepare to succeed

Een goede voorbereiding is het halve werk. Daarom nemen we eerst en vooral uw huidige situatie onder de loep. Wie bent u vandaag als bedrijf? Hoe pakken uw concurrenten het aan? Wat willen uw klanten in elke fase van hun klantenreis? Waar kunnen we hen bereiken? Hoe digitaal volwassen is uw bedrijf? En welke stappen moet u nog nemen om hierin te groeien?

Het business model canvas in combinatie met de resultaten uit de positioneringsworkshop en de customer journey workshop stellen ons in staat om heldere conclusies te formuleren. Pas dan is het op naar de volgende fase.

afbeelding van de stappen die doorlopen moeten worden in de voorbereiding

Set? – Set up your digital strategy

Een sterke strategie stroomt voort uit duidelijke doelstellingen. We koppelen objectieven op korte, middellange en lange termijn aan de juiste KPI’s en metrics. Daarna onderzoeken we uw digitale doelgroep. Met welke target parameters bereikt u de juiste mensen? Wat zijn hun interesses? Op welke digitale kanalen zitten zij in elke fase van hun customer journey? De juiste inzichten en doordachte keuzes leiden tot een goed gefundeerde digitale strategie.

afbeelding van de stappen die doorlopen moeten worden in de set up

Go! – Run and optimize

Uw digitale strategie staat nu klaar voor uitvoering. We stellen een concreet stappenplan op met een helder, operationeel plan en aan de hand van een digital balanced scorecard. De timing en het budget staan vast, de taken zijn verdeeld. Let’s go, we vliegen erin!

Ook tijdens de implementatie blijven we weloverwogen te werk gaan. Ons motto hier is ‘meten, leren, aanpassen’. Want we meten maandelijks de resultaten op basis van vastgelegde KPI’s en metrics. Op basis van die resultaten leren we wat te doen. En tijdens de driemaandelijkse dashboardmeetings formuleren we conclusies en stellen we actiepunten voor. Zo sturen we uw  digitale strategie bij waar nodig en behalen we samen doelgericht de vooropgestelde resultaten.

afbeelding van de stappen die doorlopen moeten worden in de optimalisatie

Klaar om zelf op de digitale sneltrein te springen? In slechts drie stappen loodst comma, brand strategists uw bedrijf naar de gewenste bestemming.