Zoekt u als ondernemer ook continu naar meer interactie en een groter bereik van uw bedrijf? Social media biedt heel wat mooie opportuniteiten. Maar het is vaak een hele opdracht om dit te combineren met het runnen van een bedrijf. Want liken, posten, delen, reposten, mentions plaatsen, juiste content bedenken om uw doelstellingen te bereiken … socials goed beheren is een fulltime job.

comma, brand strategists brengt rust en structuur met een duidelijk plan en een content kalender voor uw social media.

Voor socials werkt u best met een langetermijnstrategie. Want u wilt toch een duurzame band opbouwen met uw volgers en gestaag blijven groeien? Dan is het vooral belangrijk om regelmatig te blijven posten. En dat vraagt voorbereiding en planning als u de boot niet wilt missen. comma, brand strategists neemt u op sleeptouw dankzij ons socialmediastramien.

afbeelding waar 7 stappen voor sociale media op staan

Alles begint met analyse

We beginnen bij het begin: hoe zit het met uw huidige activiteit op socials? Op welke socialmediakanalen is uw onderneming vandaag actief? Hoe vaak post u erop? Gebeurt dat sporadisch of vooraf ingepland? Onze socialmediamanager stelt de juiste vragen en maakt een diepgaande analyse van uw huidige stand van zaken.

Daarna onderzoeken we uw toekomstige mogelijkheden. We speuren naar kansen en brainstormen over interessante trends en topics waarop u kunt inspelen. Die analyse bundelen we in een longlist vol content ideeën.

Tijd voor een contentstrategie

Samen met u bepalen onze socialmediamanager en marketingmanager de juiste socialmediastrategie voor uw onderneming. We bespreken de doelstellingen en koppelen die aan meetbare KPI’s. Daarbij houden we uw te bereiken doelgroep duidelijk voor ogen.

Nadat een budget en timing werden afgesproken, gaat ons creatief team aan de slag. Onze socialmediamanager legt de analyse en strategie voor aan onze storyteller en designer. Nu borrelen heel wat creatieve ideeën naar de oppervlakte die de strategie tot leven laten komen.

Met zijn laserscherpe focus op uw doelstellingen en doelgroep is het dan aan de marketingmanager om de beste ideeën te filteren en te laten samensmelten in een geoptimaliseerde shortlist. Tot slot toetsen we via SurveyMonkey die shortlist af bij u en uw team.

Content goed inplannen

Contentideeën plannen we in een contentkalender op basis van de weerhouden strategie,  timeframes en KPI’s. Samen met comma zorgt u zo voor een mooie variatie in relevante onderwerpen en creatieve uitwerkingen.

Zodra de structuur vastligt, gaan onze storyteller en designer aan de slag met de creatie en opmaak van copy en beeld. Zo krijgt uw kalender voor social media volledig vorm. Maar liefst 80% van alle posts stoppen we in de planningstool Sendible zodat we automatisch posten op het juiste moment. De overige 20% houden we open voor ad hoc posts zoals tijdelijke acties of onverwachte, leuke nieuwtjes.

Dankzij een dergelijke, goed geplande aanpak krijgt u als bedrijf meer overzicht en structuur in uw  activiteit op socials. U handelt proactief, gaat efficiënt te werk en creëert de nodige rust in uw hoofd. Zo wint u tijd en kunt u zich toeleggen op uw dagelijkse bedrijfsactiviteiten. Bovendien staat u er zo niet alleen voor. Met ons team van experten haalt comma het gewenste resultaat uit uw socialmedia-activiteiten.